תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
לשיחה עם יועץ לימודים 1-800-300-032
תפריט ראשי של האתר

נג׳ם סברי אלעבד

אורית רייטר

בוגרת תואר ראשון בחוג לשירותי אנוש

כיום: בעלת עסק ומנהלת כללית בחברת Yalla Academy

 
ספרי לי על עצמך
מספר שנים לאחר שסיימתי את התואר באוניברסיטה, הקמתי חנות וירטואלית בשם Hand & Tool בו אני מוכרת מוצרי רקמה פלסטינית מגוונים. בנוסף, ובמסגרת הפעילות של Hand & Tool  אני מקיימת סדנאות ללימוד רקמה פלסטינית. במסגרת הסדנאות, אנו מנהלות יחד עם המשתתפות שיח בנושאים שונים שנוגעים לחיים של נשים ערביות-פלסטיניות, דבר שמהווה חלק חשוב בלתי נפרד מה- DNA של הסדנאות ושל העסק בכלל. באותה נימה ולצד הפן העסקי, Hand & Tool מקדם כאמור גם ערכים חברתיים חשובים, ועוזר להרבה נשים ערביות-פלסטיניות לבטא את עצמן על-ידי העיצובים והעבודה שלהן, כמו גם להתקיים מבחינה כלכלית.
יחד עם זאת, אני מכהנת כיום בתור מנהלת כללית בחברה בשם Yalla Academy אשר היא אקדמיה שעוסקת בעיקר, בארגון ושיווק קורסים "שימושיים" בשפה הערבית שמטרתם להכשיר אנשים מהחברה הערבית לשוק העבודה. מיד לאחר סיום התואר, השתלבתי בתפקידים שונים בתחום, אשר הקנו לי את הכלים, היכולת והניסיון למלא את התפקיד – החל מתפקיד של מנהלת גיוס, מנהלת יחסי ציבור ועד לתפקיד של מנהלת קהילה בארגונים שונים.
בהתאם, התואר טרם לי המון בחיזוק האישיות שלי וצבירת הידע, כך שרכשתי ידע מקצועי מהקורסים המגוונים שלמדתי על ידי מרצים  מוכשרים.
ארבע עצות
• התמדה – בעולם האמתי, כמעט ואין הצלחה שלא קדמו לה כישלונות, קשיים ואכזבות. לכן, אני ממליצה לבוגרים שנמצאים בתחילת דרכם המקצועית, להתמיד ולא להיכנע עד שמגיעים למטרה!
• תמיד לעבוד קשה – אין הצלחה ללא עבודה קשה. מבחינתי, זה כוכב צפון אשר כיוון אותי לאורך כל דרכי המקצועית. בהתאם, אני ממליצה לעבוד קשה ולהימנע מ- "עיגול פינות" ולא להאמין לסיפורי הצלחה בדויים.
• נטוורקינג – אנשים מטבעם, עוברים מכשולים ומתקדמים בחיים בדרך המיטבית, ביחד. לכן, אני ממליצה בחום לכל אדם בתחילת דרכו לעבוד ולנסות לשפר את כישורי הנטוורקינג והתקשורת עם אנשים אחרים.
• ניצול הזדמנויות – אני מאמינה שחשוב מאד להיות תמיד פתוחים לרעיונות חדשים ולנצל הזדמנויות בכל פעם שהן מציגות את עצמן. לדעתי, מאחורי כל דלת שנפתח לנו בחיים, טמונים אחד משניים: דבר טוב או שיעור לחיים. לכן אני ממליצה לנצל כל הזדמנות ככל שאפשר, ולזכור שבסוף, אנו מתחרטים על הדרכים שלא בחרנו בהן בלבד!