ראש התכנית: פרופ’ מיכל סופר
תנאי קבלה לשנת הלימודים תשפ”ו
- מועמדים בעלי תואר “מוסמך” (מ”א) בעבודה סוציאלית מאוניברסיטה מוכרת בארץ, אשר השיגו ציון ממוצע של 86 לפחות בלימודי התואר השני, וציון 86 לפחות בעבודת הגמר המחקרית.
- מועמדים בעלי תואר מוסמך במדעי הרווחה והבריאות, מדעי החברה ומשפטים, חינוך ומדעי הרוח, אשר השיגו ציון ממוצע של 86 לפחות בלימודי התואר השני, וציון 86 לפחות בעבודת הגמר המחקרית.
- מועמדים בעלי תואר מוסמך שאינו מתחום מדעי הרווחה והבריאות, יציגו עותק של עבודת הגמר המחקרית לוועדת הדוקטורט לבחינת עמידתם בקריטריונים של מדעי הרווחה והבריאות.
- מועמדים בעלי תואר מוסמך מאוניברסיטאות מוכרות בחו”ל וכן מוסמכי אוניברסיטאות בעלות שלוחות מוכרות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחוייבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה- GRE
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
מועדי הרשמה לתואר שלישי
ההרשמה לשנת הלימודים תשפ”ו נפתחת בתאריך 2/2/2025 ומסתיימת בתאריך 1.7.2025
לאחר ביצוע הרישום לתוכנית בפורטל האוניברסיטה, יש להעביר את כל המסמכים להלן, (מלבד ההמלצות שאינו חשאיות ולכן מועברות ישירות לבית הספר) לידי הגב’ לימור מדאר באמצעות הדוא”ל flimor@univ.haifa.ac.il
*שימו לב : יש להכין את כל המסמכים ולשולחם במרוכז. ניתן לשלוח את המסמכים החל מיום לאחר ביצוע הרישום בפורטל האוניברסיטה (ולא יאוחר מתאריך 01.07.2025).
המסמכים הנדרשים להגשת מועמדות:
- שאלון אישי קישור לטופס שאלון
- קורות חיים בעברית ובאנגלית על פי הפורמט של בית הספר קישור לטופס קורות חיים
- הצהרת כוונות מחקר המאושרת על ידי המנחה המיועד. קווים מנחים לכתיבת הצהרת כוונות – לחץ כאן
- תקציר המחקר המבוקש בשפה האנגלית.
- מכתב הסכמת מרצה המוסמך להנחות תלמיד מחקר טופס הסכמת הנחייה.
- העתקי גיליונות ציונים ותעודות גמר ב”א, מ”א. מי שאינו בוגר / מוסמך של אוניברסיטת חיפה, צריך להעביר תעודות סיום תואר וגיליונות ציוניים מקוריים ישירות למחלקת הרשמה באגף מנהל תלמידים.
- שני מכתבי המלצה של אנשי סגל בכירים באקדמיה היכולים להעיד על יכולותיו של המועמד ומידת התאמתו למחקר (ההמלצה היא על גבי טופס ייעודי וישלחו ישירות על ידי הממליצים לכתובת דוא”ל שעל גבי הטופס) קישור לטופס ההמלצה .
- המלצה ממנחה התזה (ההמלצה היא על גבי טופס ייעודי ותשלח ישירות על ידי הממליץ לכתובת דוא”ל שעל גבי הטופס) קישור לטופס ההמלצה.
- מועמדים שהתואר השני שלהם אינו בעבודה סוציאלית, יהיו מחויביים לשלוח בנוסף, עותק של עבודת הגמר המחקרית (תיזה) שלהם.
ועדת קבלה
ועדת הקבלה לתכנית הדוקטורט, דנה ומחליטה על קבלה לתכנית בהסתמך על המסמכים שיוצגו בפניה.
*** במקרים בהם למועמד אין רקע בעבודה סוציאלית תקבע ועדת הדוקטורט האם לחייב בקורסי השלמה ואת היקפם.
מבנה הלימודים לתואר שלישי
הלימודים אורכים ארבע שנים ומתחלקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’ – בשלב זה על התלמיד להכין את הצעת המחקר המורחבת, ולעמוד בדרישות אחרות שיוטלו עליו (כגון, קורסים הקבועים בתכנית הלימודים). על התלמיד להגיש את הצעת המחקר לוועדת הדוקטורט לא יאוחר מסוף שנת הלימודים הראשונה. על הצעת המחקר להיות מאושרת לא יאוחר מסוף שנת הלימודים השניה.
בסמוך לסיום שלב זה, ועדת הדוקטורט של בית הספר לעבודה סוציאלית, בתיאום עם המנחה, יקבעו אם להקים לסטודנט ועדה מלווה. ועדת הדוקטורט תבחן את הצעת המחקר ותיעזר גם בחוות-דעת קוראים חיצוניים. החלטת ועדת הדוקטורט לאשר את ההצעה, לדחותה או לדרוש שינויים ותיקונים, תתבסס על חוות דעת אלו. משקבעה ועדת הדוקטורט כי הצעת המחקר עומדת בקריטריונים הנדרשים, היא תמליץ בפני הרשות ללימודים מתקדמים על מעבר לשלב מחקר ב’.
שלב מחקר ב’ – שלב זה מתאפיין בביצוע המחקר וכתיבת עבודת הדוקטורט. כמו-כן, הסטודנט ימשיך ללמוד קורסים בהתאם לצורך, בהתאם לנדרש בתכנית הלימודים (12-14 שש”ס).
החל משנה”ל תשפ”ה, קיימת חובה להשתתף בלפחות 7 מפגשים של מסגרת תכנית ההכשרה של בי”ס בלום. ההשתתפות במפגשים אלו מהווה תנאי לסיום התואר.
דרישות אקדמיות נוספות (כגון שפה זרה והמפגשים במסגרת תוכנית ההכשרה של ביה”ס בלום) תהיינה בהתאם לנושא העבודה ולתקנון הרשות ללימודים מתקדמים.
תכנית הלימודים
פרק הזמן המוקצה להשלמת מכסת הלימודים ולביצוע המחקר הוא ארבע שנים.
הארכה מעבר לתקופה זו טעונה המלצת המנחה, ועדת הדוקטורט של בית הספר לעבודה סוציאלית ואישור הרשות ללימודים מתקדמים.
כל סטודנט חייב בלימוד קורסים בהיקף של 14 שש”ס במהלך לימודיו בשלב מחקר א’ (שנה ראשונה ללימודים).
המנחה ו/או הוועדה המלווה רשאים להטיל על התלמיד חובת בחינה (בכתב או בעל-פה) בשיעורים בהם נדרש התלמיד להשתתף.
תלמיד לא יוכל למסור את עבודת הדוקטורט לשיפוט לפני שסיים את מלוא שעות הלימודים הנדרשות ומסירת עותק הסכם מנחה מונחה במזכירות התלמידים.
דרישות אקדמיות נוספות (כגון שפה זרה והמפגשים במסגרת תוכנית ההכשרה של ביה”ס בלום) תהיינה בהתאם לנושא העבודה ולתקנון הרשות ללימודים מתקדמים.