תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
לשיחה עם יועץ לימודים 1-800-300-032
תפריט ראשי של האתר

מידע למועמד -טיפול תומך

מידע למועמד בשנתון

 

*התכנית תיפתח בכפוף למספר המתקבלים.

 

תכנית תואר שני במגמה בטיפול תומך

מטרת התכנית היא לקדם מחקר ופרקטיקה בתחום של טיפול תומך (פליאטיבי). טיפול תומך נשען על פרדיגמה מחקרית – תיאורטית מוצקה שמטרתה לשפר איכות חיים ולהקל על הסבל והמצוקה של החולה ובני המשפחה המתמודדים עם מצבי חולי מורכבים, כרוניים וחשוכי מרפא.

הלימודים במגמה יעניקו תואר שני בסיעוד ויאפשרו לבוגרים לקבל זכאות לגשת למבחן ממשלתי למומחיות בסיעוד בתחום טיפול תומך מטעם מנהל הסיעוד, משרד הבריאות. חשוב לציין כי, מסלול זה מקנה לבוגרים רק את הלימודים התיאורטיים, העיוניים והפרקטיים (בדומה למתכונת של מקצועות הבריאות) ולא את תעודת המומחיות בסיעוד. הלימודים במגמה לא מהווים הרשאה לעסוק כמומחה קליני בטיפול תומך. תעודת המומחיות, ניתנת על ידי משרד הבריאות בכפוף לעמידה בתנאים הקבועים בתקנות בריאות העם – אישור תואר מומחה בסיעוד התשע"ד (2013).

תנאי הקבלה למגמה בטיפול תומך

אחים ואחיות מוסמכים ובוגרי תואר ראשון בסיעוד או בתחום אחר ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחוץ לארץ, בעלי ממוצע של 85 ומעלה. מועמדים עם ציון הממוצע בין 80-84: קבלתם תישקל בהתאם למכלול הנתונים.

מילוי שאלון אישי ממוחשב באתר החוג לסיעוד.

מועמדים שהתארים הקודמים שלהם הם ממוסדות להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בהם אינה עברית יהיו חייבים לעבור בחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי האוניברסיטה.

השתלמות מוכרת רלבנטית (קורס על בסיסי) בתחומים הבאים: אונקולוגיה, גריאטריה, טיפול מוגבר בחולה הגריאטרי.

*מועמדים המעוניינים ללמוד בתכנית,  אך סיימו קורס על בסיסי בתחומים אחרים מאונקולוגיה, גריאטריה או טיפול מוגבר בחולה הגריאטרי, מתבקשים לפנות למזכירות החוג.

ניסיון ועיסוק לפחות שנתיים בתחום.

ראיון.

בוגרי אוניברסיטאות מחו"ל ולימודי השלמה לקראת תואר שני

 

1.אחים ואחיות מוסמכים המועמדים ללימודי תואר שני אשר הינם בוגרים של אוניברסיטאות מוכרות מהארץ ומחו"ל עם ממוצע נמוך מ-80 וכן של אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יבחרו באחת מן האפשרויות הבאות כאחד מתנאי הקבלה ללימודים:

  • לעמוד בהצלחה במבחן ה- GRE הכללי (General Test) ולהימצא באחוזון ה- 70% בכל אחד משלושת מרכיבי המבחן. המועמד יצרף את תוצאות מבחן ה- GRE לערכת ההרשמה וכן אישור מהמועצה להשכלה גבוהה על פעילותה של שלוחת אוניברסיטה מחו"ל בישראל (במידה והוא בוגר שלוחה).  לאחר קבלת כל המסמכים הנ"ל, יועבר תיקו של המועמד לדיקן ללימודים מתקדמים. עם קבלת אישור הדיקן על המשך הליך הקבלה, יועבר התיק לדיון בוועדת המסטר בחוג לסיעוד.

            GRE         פרטים נוספים על מבחן ניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שני ובקישור: http://www.ets.org/gre/ 

  • להציג מועמדות למסלול לימודי השלמה לקראת מ"א (במסגרת קורסי התואר הראשון). מכסת שיעורי ההשלמה תקבע באופן פרטני ע"י הוועדה החוגית לתואר שני.

 סיום לימודי ההשלמה אינו מבטיח קבלה אוטומטית לתואר שני.

 

על מנת להגיש מועמדות לתואר שני יידרשו מסיימי ההשלמות ל:

            1. ממוצע של 80 ומעלה בתואר ראשון/שני.

            2. ממוצע של 85 ומעלה בלימודי ההשלמה.

            3. שאר הדרישות החלות על מועמדים ללימודים כמפורט לעיל.

מומלץ להתייעץ עם מזכירות החוג בטרם ההרשמה באשר להיקף ההשלמה הנדרשת.

  1. מועמדים שהינם בוגרים של אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן של אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה יוכלו להציג את מועמדותם ללימודי תואר שני למסלול ב' בלבד (ללא תזה).
  2. מועמדים בעלי תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ בציון סופי הנמוך מ-76 ולא פחות מ-70 יוכלו להתקבל לשנת השלמה לקראת הצגת מועמדות לתואר שני. במסגרת זו עליהם ללמוד קורסי השלמה מהתואר הראשון בחוג לסיעוד. לצורך כך יש להגיש למזכירות החוג לאחר הרישום ללימודי ההשלמה:
  • מכתב המסביר את הבקשה להתקבל ללימודי השלמה
  • גיליון ציונים של התואר הראשון
  • שמות ופרטי התקשרות של 2 ממליצים (לא מכתבי המלצה).

ועדת קבלה של תואר שני תדון במועמדים אלו ותמליץ באם לקבלם לתכנית ההשלמה.

תכנית לימודי ההשלמה היא בהיקף של לא פחות מארבעה קורסי השלמה או לא פחות מ-8 נ"ז . קורסים אלו יש לסיים בממוצע של 80 ומעלה. תכנית הלימודים תיקבע סופית ע"י יו"ר תכנית המסטר. רק לאחר סיום לימודי ההשלמה ניתן יהיה להגיש מועמדות למסטר ע"פ הדרישות החלות על המועמדים כמפורט לעיל.

  1. מועמדים שאינם אחים מוסמכים ויש להם תואר ראשון או שני לא בסיעוד - כל מקרה יידון לגופו. חשוב להבהיר כי לימודי תואר שני בסיעוד לא מקנים זכאות לעסוק בסיעוד.

 

תכנית הלימודים

תכנית הלימודים כוללת קורסים עיוניים (ראו חובות התלמיד במסלול א' או ב') והתנסות קלינית בהיקף של 400 שעות באשפוז ובקהילה לצד מנחה. הלימודים הקליניים יתקיימו לכל אורך שנת הלימודים השנייה ובקיץ (בכפוף לעמידה בתנאי המעבר של הקורסים בשנה א').  

מסלול א׳ – מסלול עם כתיבת עבודה מחקרית – תיזה

מסלול זה יקנה לסטודנט ידע מעמיק בתחום הטיפול התומך, שליטה בשיטות מחקר הרלוונטיות לתחום זה וכן אפשרות לפתח את כישוריו לנתח ממצאי מחקר באופן עצמאי. כתיבת עבודת גמר מחקרית תסכם ותגלם ידע וכישורים אלה.

חובות התלמיד במסלול א׳:

  1. השלמת קורסים בהיקף של 38 שעות שבועיות סמסטריאליות (הכוללות לימודים עיוניים, תרגילים, הדרכות והתנסויות קליניות). על התלמיד לסיים את חובות השמיעה עד תום השנה השנייה ללימודים.
  2. כתיבת עבודה סמינריונית אחת.
  3. הגשת עבודת גמר מחקרית (תיזה). הגשת התיזה לשיפוט תתאפשר רק לאחר סיום כל חובות השמיעה והגשת העבודות הנדרשות.
  4. טרם הגשת עבודות הגמר יהיה על הסטודנט להציג את מחקריו בעל פה בפני סגל החוג.

 

הערה: בתום סמסטר ב׳ של שנת הלימודים הראשונה בתכנית, תבדוק הוועדה החוגית ללימודי תואר שני את הישגי התלמידים  ותוכל להמליץ על העברת תלמיד ממסלול א׳ למסלול ב׳.

תנאי מעבר לשנה ב׳ במסלול א׳ – ממוצע של 80 לפחות בשנה א׳.

  

שקלול הציונים – מסלול א׳:

קורסים – 45%

עבודות סמינריוניות – 15%

עבודת תיזה – 40%

מסלול ב׳ -מסלול עם פרויקט גמר

מסלול זה מבקש להקנות לתלמיד ידע ומיומנויות הדרושים על מנת להוביל ולהטמיע שינוי בארגון/במוסד רפואי.

חובות התלמיד במסלול ב׳:

  1. השלמת קורסים בהיקף של 42 שעות שבועיות סמסטריאליות (הכוללות לימודים עיוניים, תרגילים, הדרכות והתנסויות קליניות). יש לסיים את חובות השמיעה עד תום השנה השנייה ללימודים.
  2. כתיבת 2 עבודות סמינריוניות.
  3. עמידה בדרישות הפרקטיקום: תלמידי מסלול זה נדרשים להשתתף בפרקטיקום בהיקף של 2 שעות שבועיות סמסטריאליות עיוניות ו- 4 שעות שבועיות סמסטריאליות פרקטיקום במסגרת ההתנסויות הקליניות.

מטרת הפרקטיקום הינה להקנות ללומדים את הידע והמיומנויות הדרושים על מנת להוביל ולהטמיע שינוי בארגון/מוסד רפואי. התוצר הסופי יהיה פרויקט הגמר.

שקלול הציונים – מסלול ב׳:

קורסים – 60%

עבודות סמינריוניות – 20%

פרויקט גמר – 20%

מעבר ממסלול לימודים אחד למשנהו יתאפשר באישור הוועדה החוגית ללימודי תואר שני עד סוף השנה הראשונה בלבד. במקרה של מעבר ממסלול למסלול יחויב התלמיד בכל דרישות המסלול החדש.

תנאי מעבר לשנה ב׳ במסלול ב׳ – ממוצע של 80 לפחות בשנה א׳.

ניתן לגשת לבחינה הממשלתית למומחיות קלינית לאחר סיום התואר ועם הצגת אישור זכאות: במסלול הלא מחקרי (פרויקט גמר) בסיום 2 שנות לימוד, ובמסלול המחקרי (תיזה) בסיום 3 שנות לימוד.

המגמה תצוין על גבי תעודת המוסמך ואישור הזכאות.