מחקר חדש, הראשון מסוגו, באוניברסיטת חיפה, בנושא חשיפה לנרטיבים מעוררי חרדה והשפעתם על מודלים של בינה מלאכותית

שיתוף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

עיתון ׳ישראל היום׳: מחקר ראשון מסוגו באוניברסיטת חיפה- חרדה משנה את ההחלטות של סוכני בינה מלאכותית. הסוכנים מושפעים ממצבי לחץ רגשיים ופועלים באופן דומה לבני אדם

מחקר חדש, הראשון מסוגו, באוניברסיטת חיפה, בהובלת ד"ר זיו בן ציון מבית הספר לבריאות הציבור, וד"ר טדי לזבניק מהחוג למערכות מידע, יחד עם ד"ר זוהר אליוסף מבית הספר לטיפול, ייעוץ והתפתחות האדם, וד"ר טוביאס ספילר מבית החולים הפסיכיאטרי בציריך, ביקש לבחון אם חשיפה לנרטיבים מעוררי חרדה תשפיע לא רק על הטקסטים שמפיקות מערכות בינה מלאכותית אלא גם על ההחלטות שלהן בפועל.

המחקר מצא כי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית מושפעים ממצבי לחץ רגשיים ופועלים באופן דומה לבני אדם. כאשר המודלים המתקדמים ביותר כיום (ChatGPT 5, Gemini 2.5 וכן Claude 3.5 Sonnet) נחשפו לטקסטים מעוררי חרדה שתיארו חוויות טראומטיות, כמו תאונת דרכים או קרב צבאי, הסוכנים (agents) של המודלים הללו בחרו באופן עקבי בסלי קניות בריאים פחות שהכילו מוצרים בעלי ערך תזונתי נמוך יותר.

לחצו כאן לקריאת הכתבה בנושא בעיתון 'ישראל היום'.