תזה בבית הספר לטיפול באמצעות אמנויות
סטודנט במסלול עם תזה ילמד סמינר אחד (במקום 2) במהלך התואר בשנה א ולא ייבחן בבחינת גמר. את הצעת התזה מאושרת ע”י המנחה יש להגיש עד תחילת הסמסטר הרביעי של שנה ב’.
סטודנט מסלול א’ עם תזה, שיגיש את התיזה לבדיקה צורנית עד 30/11, של השנה בה סיים את לימודי התואר השני (בתום שנתיים לימודים), לא יחויב בשכר לימוד לשנת הלימודים הבאה
סטודנט שיגיש את התזה בסיום השנה השלישית ללימודיו, עד ה – 30.11, יחויב בסך 10% משכ”ל מלא בתוספת תשלומים נלווים בגין הגשת התזה.
אתיקה במחקרים בבני אדם
לומדה לאתיקה במחקרים בבני אדם
- כל סטודנט שמגיש הצעת מחקר נדרש להשלים תוכנית ההכשרה לאתיקה במחקרים בבני אדם . ההכשרה היא במתכונת של לומדה מקוונת ONLINE.
עם השלמת הלומדה, מונפק אישור אותו יש להדפיס ולשמור כקובץ ובו מספר משתתף שיבדק על ידי המנחה עם הגשת הצעת המחקר.
- סטודנט שמגיש מחקר בהשתתפות נבדקים בני-אנוש, נדרש/ת להגיש את הצעת המחקר לבדיקת ועדת האתיקה.
על הסטודנט למלא את כל הטפסים כחלק מהצעת המחקר – בתאום עם המנחה.
הנחיות להגשת הצעת תזה
לחצו כאן לקריאת הנחיות כלליות להגשה וכתיבת הצעת תזה
טפסים תזה
תוכנות לניהול ציטוטים וכללי ציטוט (רישום ביבליוגרפי)
כתיבה אקדמית
הנחיות להגשת הצעת תזה
מידע כללי
- עבודת גמר מחקרית (תזה) היא עבודת מחקר שיש בה תרומה לקידום המדע, כתובה לפי כללי המבנה והמינוח המקובלים בספרות המקצועית ובסגנון הראוי לפרסום.
- עבודת התזה תיבדק בדיקה צורנית-טכנית ברשות ללימודים מתקדמים בטרם תוגש לשיפוט למזכירות החוג ולכן היא חייבת להיות בעלת צורה וסגנון נאותים.
- האחריות למילוי ההנחיות להכנת עבודת הגמר והגשתה מוטלת על מחברה.
- ההנחיות המופיעות להלן מתייחסות לצורתה הטכנית של עבודת הגמר. על התלמיד להיוועץ בחוג הלימודים שלו לגבי נושאים שאינם מופיעים בחוברת זו, כדוגמת כללי ציטוט ביבליוגרפי המשתנים מתחום לתחום. הרשות ללימודים מתקדמים תענה על שאלות המתייחסות לצורתה החיצונית של עבודת הגמר בלבד. בגלל שינויים אפשריים בהנחיות, אין להשתמש בהעתקי עבודות גמר לתואר שני המצויים בחוגים או בספריה כדוגמאות לצורה ולסגנון.
- כל עבודת גמר חייבת להיבדק (מבחינה צורנית וטכנית בלבד) ברשות ללימודים מתקדמים לאחר שהתלמיד יציג אישור בכתב מן המנחה/ים כי עבודתו אושרה סופית להדפסה ולפני הגשתה לשיפוט. (ראה טופס בנספח 14 בחוברת זו). יש שיידרשו שינויים בעבודה בעקבות הבדיקה ברשות ללימודים מתקדמים, ולכן רצוי לקחת טווח זמן לביצוע השינויים עד למועד הגשת העבודה.
- מספר עמודים בתזה בהתאם להנחיית המנחה. מקסימום 50 עמודים לא כולל רשימת מקורות ונספחים
הנחיות מפורטות לכתיבת תזה – לחץ כאן
רשימת מנחים
רשימת סגל ביה”ס לטיפול באמנויות – מנחים לתזה
ניתן לבדוק התקשרות עם מנחה מדרגת מרצה ומעלה מכל החוגים באוניברסיטה ולקבל את אישור ראש המגמה.
פרופ’ אורקיבי הוד horkibi@univ.haifa.ac.il 04-8280775
פסיכודרמה, מחקרי תהליך ותוצאה בטיפול באמצעות דרמה, יצירתיות, אומנויות בשיקום קהילתי של מתמודדים עם מחלת נפש, מתבגרים בסיכון, פסיכולוגיה חיובית :רגשות, שליטה עצמית וגורמי חוסן, התפתחות מקצועית והכשרה בטיפול באמצעות אמנויות.
Psychodrama, process and outcome studies, creativity, arts-based community rehabilitation of people with mental illness, adolescents at risk, positive psychology (emotions, self-control and resilience), professional development and training in the arts therapies
פרופ’ אלפנט כוכבית celefent@univ.haifa.ac.il 04-8288801
תרפיה במוסיקה, תרפיה במוסיקה קהילתית, מחקר איכותני, מחקר שילוב מתודות, מחקר אתנוגרפי, מחקר פעולה שיתופי, אוכלוסיות: ילדים, אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, בריאות הנפש.
Music therapy, community music therapy, qualitative research, mixed methods design, ethnographic studies, Participatory action research, population: children, autism, developmental disabilities, mental health
ד”ר בת אור מיכל michalbator10@gmail.com 04-8280769
הערכות מבוססות אמנות, טיפול באמנות בטראומה ושכול, מנטליזציה מבוססת אמנות, חקר הברית הטיפולית בטיפול באמנות, ייצוגי הורות דרך פיסול בחימר, אקטיביזם חברתי בטיפול באמנות, חקר הסטודיו הפתוח.
Art-based assessments, Art-therapy with trauma and bereavement, art based mentalization, Art therapy working alliance, parental representations in clay, Social action in art therapy, the open studio
פרופ’ גולדנר לימור limor.goldner@gmail.com 04-8280776
ילדים ומתבגרים בסיכון, טראומה התייחסותית, השתתפות אזרחית וקהילתיות, טיפול באמנות מבוסס מגדר ותרבות
Children at risk, relational trauma, civic engagement and mentoring, gender-based and culture-based art-therapy
ד”ר יניב דני 04-8280772 daniyaniv5@gmail.com
לימוד פסיכודרמה והתפתחות היפוך תפקידים, אספקטים נוירו ביולוגיים ופסיכולוגיים, יחסים בין יצירתיות ואמפתיה
Psychodrama and action therapy, cultivating spontaneity and creativity in group settings, role reversal, relationship between Zen/Buddhism and psychodrama, neurobiological aspects of creative arts therapies
פרופ’ לב ויזל רחל 04-8288045 rlev@univ.haifa.ac.il
טראומה וצמיחה, התעללות בילדות, פגיעה מינית, שימוש בציורים לאבחוןהערכה וטיפול, שואה
Child abuse, Sexual abuse, Trauma & growth, Development & validation of Creative assessment and therapeutic tools
ד”ר פדרמן דיתה ditafederman@gmail.com 04-8280783
הקשר בין תרפיה בתנועה ומחלות כמו פרקינסון, פברומיאלגיה, כאב כרוני, חוויות טראומטיות, דיכאון, ומיינדפלנס בתנועה. בעבודתי אני מדגישה את הקשר בין תנועה, יצירה, מודעות והקשרם להפחתת מתחים.
ד”ר פניגר שאל רינת rinatfen@gmail.com 04-8280770
פסיכולוגיה התפתחותית ודרמה תרפיה, התקשרות, בעיות התפתחותיות עם דגש על מוגבלות שכלית התפתחותית, מחקרי התערבות, משחקיות, ליצנות רפואית, משחק מראה
connecting developmental psychology and drama therapy, שttachment, developmental disabilities especially intellectual disability, intervention studןies, playfulness, medical clowning, the mirror
ד”ר צ’מנסקי כהן ג’ואנה joczamanski@gmail.com 04-6146234
טיפול באמנות חזותית, רפואה פסיכוסומטית (קשר גוף נפש), פסיכואונקולוגיה, בריאות נשים, אי פיריון
Art Therapy research, Psychosomatic Medicine, Psycho-oncology, Women’s Health Mechanistic studies
ד”ר טל חן רבינוביץ talchenr@gmail.com 04-8288594
מוסיקה, מוסיקולוגיה, קוגניציה מוסיקלית, פסיכולוגיה התפתחותית וחברתית, חינוך מוסיקלי, התנהגות חברתית ורגשית השפעותיה של המוסיקה על התנהגות חברתית ורגשית בכל שלבי החיים, אמפטיה
Music, musicology, music cognition, interpersonal synchrony, synchrony in therapy, developmental and social psychology, music education, social-emotional development, empathy, the influence of music on social and emotional behavior throughout the lifespan
ד”ר רגב דפנה daf.regev@gmail.com 04-8280773
טיפול דיאדי באמצעות אמנות, טיפול באמצעות אמנות במערכת החינוך, אפקטיביות של טיפול באמצעות אמנות, גישות תיאורטיות לטיפול באמצעות אמנות
ד”ר עינת שופר Einat.shuper@gmail.com 04-8280778
מושגים בפסיכותרפיה וטיפול בתנועה ומחול, טיפול בתנועה עם זוגות, מתבגרים וקשישים. תהליכי מנטליזציה גוף ותנועה.
Qualitative research; Dance movement therapy with the elderly; DMT with adolescence, DMT with couples
פרופ’ שושי קיסרי 04-8288045 skeisari@gmail.com
דרמה תרפיה, חקר תהליכים ותוצאה בטיפול באומנויות, משחקיות, גרונוטולוגיה קלינית, טיפול באומנויות בזקנה ובסוף החיים, טיפול במצבים של אבל ואובדן, מחקר מבוסס תיאטרון, מחקר משולב
Drama therapy, Playfulness, Clinical Gerontology, Grief therapy, Creative arts therapies in palliative care, Theatre based research, Process and outcomes in creative arts therapies
ד”ר מעיין סלומון גימון 04-8288801 msalomong@univ.haifa.ac.il
תרפיה במוסיקה, עבודה קולית, תכניות קהילתיות מבוססות אמנויות, אוטיזם, בריאות הנפש, חקר תהליכים ותוצאות, מחקר משולב שיטות.
Music therapy, vocal work, autism, mental health, arts-based community programs, process-outcome research, mixed-methods studies
ד”ר מאיה וולקן mvulcan@staff.haifa.ac.il
טיפול בתנועה ופסיכואנליזה (העברה נגדית גופנית, ידע גוף אימפלציסטי, נוכחות גופנית, אינטרסובייקטיביות גופנית, מצבים מנטליים ראשוניים), אוטיזם, טיפול דיאדי, הדרכת הורים, אבחון והערכה בטיפול בתנועה, טיפול זוגי בתנועה, הכשרת מטפלים, הוראה וזהות מקצועית, מודלים של הדרכה, שילוב אומנויות, סטודיו פתוח בתנועה, עבודה קהילתית, היבטים טיפוליים של תנועתיות, אינטייק סומטי-קינטי, טיפול והכשרה מרחוק.
Areas of interests: The interface between psychoanalytic thinking and DMT (i.e. somatic countertransference, implicit relational bodily knowing, therapeutic presence, primitive mental states); DMT with ASD; Dyadic therapy; Parental guidance; Observation tools, intake and assessment; DMT and couple therapy; Multiculturalism; Integration of CAT models into DMT practice; Community work; DMT open studio; DMT and the elderly; Issues of professional identity; Motility in therapeutic interventions; Remote DMT therapy and training.