מידע כללי על התואר הראשון בהפרעות בתקשורת

מטרת הלימודים

להקנות ידע תיאורטי מדעי וקליני בהיבטים שונים של שפה, דיבור, תקשורת ולמידה תוך דגש על יישום ידע זה במחקר ועשייה קלינית.

לתת הכשרה בסיסית בנושאי מחקר רלוונטיים לתחום לשם עידוד תלמידים מצטיינים להמשיך את לימודיהם לתארים מתקדמים.

להכשיר סטודנטים לעבודה כקלינאים בתחום של הפרעות שפה, דיבור, תקשורת, שמיעה, ולמידה.

להכשיר סטודנטים לעבודה קלינית עם ילדים ומבוגרים אשר שפתם הראשונה אינה עברית.

להכשיר סטודנטים לפתח וליישם טכנולוגיה ממוחשבת מתקדמת למטרות אבחון, שיקום ומחקר.

לעודד מחקר בין-תחומי תוך דגש על : (א) הבנת תהליכים תקינים ובלתי תקינים של דיבור, שפה, תקשורת, שמיעה, ולמידה (ב) פיתוח שיטות קליניות יעילות ואמינות לאבחון וטיפול בהפרעות בתקשורת (ג) פיתוח טכנולוגיה ממוחשבת לצרכי מחקר, אבחון, טיפול ושיקום (כגון עזרי תקשורת חלופית, משוב ביולוגי באמצעות עיבוד אותות דיבור, סביבה טיפולית ממוחשבת וכדומה).

 

תכנית הלימודים

תכנית הלימודים כוללת לימודי התמחות בתחומי השפה, הדיבור, התקשורת, השמיעה, והלמידה.

בחוג מערכת ייעוץ והנחיה, שתלווה את התלמידים במהלך כל שנות הלימודים. עם השלמת הלימודים האקדמיים ועמידה בכל חובות החוג והאוניברסיטה יוענק לסטודנט תואר בוגר (B.A) בהפרעות בתקשורת. אולם על מנת לקבל זכאות לעיסוק במקצוע, חייב הבוגר, עם תום הלימודים, לעבור בחינת הסמכה מטעם משרד הבריאות. כמו כן, על מנת להצטרף כחבר באגודה הישראלית של קלינאי תקשורת על הבוגר לעבוד שנת עבודה בהדרכה וליווי של קלינאי תקשורת מוסמך במקום עבודה מאושר.

תכנית הלימודים כוללת קורסים בתחומים הבאים:

  • מדעי השפה, הדיבור, התקשורת , השמיעה, והלמידה
  • מקצועות הבריאות ומדעי החיים
  • שיטות מחקר
  • התנסויות קליניות
הסבר על מבנה אוזן אנושית