תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
לשיחה עם יועץ לימודים 1-800-300-032
תפריט ראשי של האתר

אלינה שאולוב

אורית רייטר

בוגרת תואר ראשון בחוג לשירותי אנוש

כיום: Market researcher בחברת הייטק מובילה

ספרי על עצמך

התחלתי את התואר הראשון שלי מתוך רצון להשתלב בתחום הפסיכולוגיה הארגונית/תעסוקתית, ולכן החלטתי לשלב את החוג לשירותי אנוש והחוג לפסיכולוגיה במסגרת הלימודים במטרה ללמוד באופן מעמיק הן את יסודות עולם הפסיכולוגיה והן את יסודות העולם הארגוני. השילוב בין שני תחומים אלו המשיך גם בלימודי התואר השני שלי בפסיכולוגיה ארגונית בטכניון. במהלך לימודי התואר הראשון בשני החוגים והתואר השני נחשפתי רבות לעולם המחקר ההתנהגותי,  ומתוך ההתנסות הזו הבנתי שאני נהנית ממחקר ושארצה לחפש תפקידי מחקר בתעשייה. כיום אני עובדת בתפקיד של Market Researcher בחברת הייטק מובילה, ובתפקידי אני עובדת עם שותפים שונים בתוך הארגון (למשל מנהלי מוצרים, אנשי שיווק, וכד׳) ומבצעת מחקרים שמטרתם לספק תובנות לגבי משתמשים קיימים ופוטנציאליים ולעזור בתהליכי קבלת ההחלטות בארגון.

מה את מרגישה שהתואר נתן לך?

התואר אפשר לי הכרות עם עולם ההתנהגות הארגונית וסיפק לי בסיס תאורטי רחב להמשך ההעמקה בעולם זה במסגרת התואר השני, החל מלמידת תאוריות מרכזיות ועד להכרות עם שיטות מחקר נפוצות.  במסגרת הקורסים בחוג לשירותי אנוש אף זכיתי להחשף לראשונה למחקרים של מי שנהייתה לימים המנחה שלי לתואר השני בטכניון, חשיפה אשר לימדה אותי רבות על תחום המחקר שלה וסייעה לי במהלך לימודי התואר השני. כמו כן, הבסיס המחקרי שקיבלתי משילוב שני החוגים משמש אותי עד היום בתפקידי המקצועי ומסייע לי בכל שלבי המחקר, החל מתכנון ובניית כלי המחקר (למשל הבנה של הטיות שעלולות להופיע אצל המשתתפים בזמן מענה על סקר וניסיון להתגבר עליהם בתכנון הכלי המחקרי), עקרונות דגימה של נבדקים למחקר, ניתוח סטטיסטי של התוצאות ותרגומן לכדי מסקנות ברורות, אינטגרטיביות ויישומיות. 

זיכרון אהוב מהתואר

אחת החוויות הזכורות לי לטובה מהתואר היא ההשתתפות בקורס ההתנסות שאפשר לי להשתתף באופן יישומי בפרוייקטים שונים, להכיר אנשים מעניינים ולצבור עוד ניסיון בעולמות הארגוניים. חוויה זו זכורה לי כחוויה מעשירה לצד התכנים התאורטיים בקורסים השונים.

עצות לסטודנטים עכשוויים

בעיניי אחד הדברים שחשוב לקבל במהלך התואר הוא ניסיון בפרויקטים יישומיים. בעיקר לקראת חיפוש תפקיד ראשון כשעדיין אין ניסיון ממשי בתפקידים בתעשייה, אני חושבת שיש ערך לצבירת ניסיון חלקי שיהיה רלוונטי לחיפוש משרות בסיום התואר. למשל חיפוש של פרקטיקום או מסגרות התנסות במהלך התואר או אף השתלבות בפרויקטים בהתנדבות. אני חושבת שדרך התנסויות כאלו קל יותר לשקף למגייסים פוטנציאליים מה הכישורים שלנו ואיך אנחנו יודעים לתרגם את הידע שצברנו בתואר לפרויקטים יישומיים. מעבר לכך, זה עוזר להבין מה סוגי התפקידים ותחומי העיסוק שאנחנו מתחברים אליהם ובהם נרצה לעסוק לאחר סיום התואר.