על אודות החוג לשירותי אנוש
מי אנחנו?
החוג לשירותי אנוש עוסק בכל הקשור באנשים ובשירות להם הם נזקקים בין אם בתוך הארגון (ניהול משאבי אנוש) או מחוץ לארגון (ניהול מערכות שירות). שירותי אנוש הוא תחום רחב וחדשני העוסק בהבנה, ניהול ושיפור של תהליכי עבודה ואיכות השירות בארגונים. כמו כן, תחום שירותי אנוש מתייחס לשביעות הרצון ורווחה של עובדים ולקוחות או אזרחים המקבלים שירותים ממערכות מגוונות במגזר העסקי, הציבורי וההתנדבותי. מרבית המועסקים במשק הישראלי עובדים בתפקידי שירות שונים, לפיכך לבוגרי החוג יש אפשרויות תעסוקתיות נרחבות.
המרצים בחוג חוקרים ומלמדים נושאים כגון: ניהול משאבי אנוש, ניהול מערכי שירות, מנהיגות בארגונים, רווחת (well-being) עובדים, רגשות בארגונים, מגדר במקום העבודה, הקשבה בארגונים, קבלת החלטות, לחץ בעבודה, אקלים בטיחות בארגונים, יחסי בית-עבודה, עוני ופערים בחברה ועוד.
החוג לשירותי אנוש הוקם בשנת 1995 ומציע תכניות לימוד עשירות ומעניינות לתואר ראשון (ב.א.) במתכונת דו-חוגית, לתואר שני (מ.א.) ולדוקטורט בשירותי אנוש.
בוגרי/ות החוג משתלבים בהצלחה בשוק העבודה במסלולים המובילים לתפקידי ניהול בארגונים פרטיים וציבוריים, ורבים מהם ממשיכים ללימודים מתקדמים בתחומים מגוונים.
החוג מספק אפשרויות להתנסות בשטח במהלך הלימודים לתואר הראשון שעליהם ניתן ללמוד כאן.
ארגוני שירות ותהליכי שירות מהווים מרכיב חשוב בחברה המודרנית בעולם בכלל ובישראל בפרט. אזרחים מכל קצווי הקשת החברתית מקבלים שירותים מארגונים ציבוריים, עסקיים והתנדבותיים אשר לטיבם ומאפייניהם חשיבות רבה הן למדינה ולחברה בכלל והן לרווחה ולאיכות החיים של הפרט. בנוסף, ארגוני שירות מהווים את עיקר שוק התעסוקה במשק הישראלי, אך מתחוללים בהם שינויים רבים ומהירים. לאור זאת, מטרת החוג היא להקנות לבוגריו ידע והבנה לגבי סוגיות ותהליכים בתחום הייחודי של שירותי האנוש, לתרום ליכולתם להשתלב באופן אפקטיבי בתעסוקה ולהתקדם בערוצים ניהוליים בתחום דינמי זה, ולקדם את הידע העיוני-מקצועי ואת איכות ומגוון השירותים הניתנים לאזרחים בכל מגזרי המשק באופן שיתרום הן לרווחת הציבור והן לעובדים בארגוני שירות ולארגונים עצמם.