מידע לסטודנטים – תואר שני – מסלול מוסמך עם תזה – החוג לריפוי בעיסוק
מטרת הלימודים
מטרת הלימודים הינה הכשרת מרפאים בעיסוק העובדים בתחומי ההתמחות המקצועיים השונים או המחזיקים בתפקידי ניהול ובעמדות מפתח במקצוע, תוך דגש על פיתוח יכולות אקדמיות.
מבנה תוכנית הלימודים
המודל שבבסיס התוכנית מתמקד בהתפתחות האדם מינקות לזקנה, במניעים לתפקוד, בלמידה של מיומנויות ודפוסי התנהגות עיסוקית במצבי בריאות וחולי והשפעת הסביבה עליהם. מיקוד זה מדגיש את ההתעניינות הייחודית של הריפוי בעיסוק באיכות חיי האדם ומייצג את המומחיות המקצועית בפיתוח ובהקניית מיומנויות ובהתאמת הסביבה לשיפור התפקוד במצבי בריאות וחולי.
משך הלימודים הוא עד שלוש שנים.
התכנית המוצעת כוללת:
1) קורסי חובה, כולל סמינריון
2) קורסי בחירה
3) כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
היקף הלימודים
היקף תוכנית הלימודים הוא 30 שש”ס וכן הגשת עבודת גמר מחקרית (תיזה).
התכנית המוצעת כוללת:
1. קורסי חובה , כולל סמינריון.
2. קורסי בחירה.
3. עבודת גמר מחקרית (תזה)
במסגרת הלימודים יש להשלים סמינריון אחד לפחות.
בנוסף, ניתן לבחור קורסים וסמינריונים מכלל הקורסים לתואר שני הנלמדים בחוגים השונים בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות ובפקולטה לחינוך באוניברסיטה ובפקולטה לרפואה בטכניון.
קורסים אלה חייבים באישור הוועדה החוגית לתואר שני.
תכנית הלימודים
מסלול תזה – 30 שש”ס | שנה א’ | שנה ב’ | סה”כ |
לימודי חובה | 12 | 4 | 16 |
לימודי בחירה | 8 | 6 | 14 |
סה”כ | 20 | 10 | 30 |
* ניתן לפרוס את קורסי הבחירה באופן שונה בין שנה א’ לשנה ב’.
מסלול מחקרי: כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
מבנה תכנית הלימודים
משך הלימודים הוא עד שלוש שנים, כולל כתיבת התזה. התכנית המוצעת כוללת:
1) קורסי חובה
2) קורסי בחירה הכוללים סמינריון אחד לפחות.
3) כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
היקף הלימודים הוא 30 שעות סמסטריאליות, וביצוע עבודת גמר מחקרית 6 שש”ס. סה”כ 36 שש”ס.
תכנית הלימודים (ייתכנו שינויים בשמות הקורסים והיקפם עד למועד תחילת הלימודים):
שנה א’: 12 שש”ס (שיעורי חובה), 8 שש”ס (שיעורי בחירה), סה”כ: 20 שש”ס
שנה ב’: 4 שש”ס (שיעורי חובה), 6 שש”ס (שיעורי בחירה), סה”כ: 10 שש”ס
סה”כ: 16 שש”ס (שיעורי חובה), 14 שש”ס (שיעורי בחירה), 30 שש”ס+ 6 שש”ס עבודת גמר מחקרית. סה”כ 36 שש”ס
*ניתן לבחור קורסי בחירה בפריסה שונה בין שנה א’ לשנה ב’.
קורסי חובה לשנה א’:
– תיאוריות, מודלים ומסגרות התייחסות בריפוי בעיסוק – 2 שש”ס
– שיטות מחקר – 2 שש”ס
– מיומנויות לראיון וניתוח למתקדמים – 2 שש”ס
– סמינר הכנה לתזה – 4 שש”ס
– תרגיל בסטטיסטיקה ועיבוד נתונים – 2 שש”ס
קורסי חובה לשנה ב’:
– כלי מדידה והערכה בריפוי בעיסוק – 2 שש”ס
– מדיניות וארגון שרותי בריאות – 2 שש”ס
קורסי בחירה לשנים א’ וב’:
– מבוא לטיפול בעזרת בע”ח – 2 שש”ס
– למידה מוטורית בבריאות ובחולי – 2 שש”ס
– עיבוד סנסורי: היבטים נוירו-פיזיולוגיים וקליניים – 2 שש”ס
– מיינדפולנס . משמעות. עיסוק – 2 שש”ס
– מח והתנהגות: תהליכים קוגניטיביים והשפעתם על התפקוד – 2 שש”ס
– קשר הורה- ילד בקרב כמוקד טיפול -2 שש”ס
– האדם האוטיסט לאורך מעגל החיים: ליקויים עוצמות והשתתפות – 2 שש”ס
– טכנולוגיות מתקדמות בהתפתחות ושיקום – – 4 שש”ס
– טיפול מרחוק במקצועות הבריאות: חשיבה קלינית וטכנולוגית – 2 שש”ס
– לחשוב סביבה לראות הזדמנות בראי ההתפתחות – 2 שש”ס
– נוירוביולוגיה של תהליכי קשב – 2 שש”ס
– בריאות דיגטלית -טכנולוגיה בשירות – 2 שש”ס
– ליקויי למידה ותפקוד – סמינריון – 4 שש”ס (ניתן לשנה ב’ בלבד)
* פתיחת קורסי הבחירה מותנית במס’ הנרשמים. חלק מקורסי הבחירה יתקיימו אחת לשנתיים.
* התכנית יכולה להשתנות עד לפתיחת שנת הלימודים.
תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב‘
ממוצע ציונים של 85 לפחות יהווה תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב’ בתכנית.
שקלול ציונים במסלול תזה
עבודת גמר מחקרית (תזה) 40%
ציוני קורסים 40%
עבודה סמינריונית 20%