מידע לסטודנטים – תואר שני – מנחי תזה ותחומי מחקר – החוג להפרעות בתקשורת

פרופ’ אטיאס יוסי

בעיות שמיעה ונוירופיזיולוגיה של מערכת השמיעה


פרופ’ בנאי קרן

תפיסה, קוגניציה ולמידה במערכת השמיעה

המחקר שלי עוסק בשאלות הבאות: כיצד משפיעים גורמים תפיסתיים וקוגניטיביים על למידה במערכת השמיעה? כיצד ניתן להשתמש בפרדיגמות מתחום הלמידה לטיפול ושיקום? כיצד תורמות יכולות תפיסתיות וקוגניטיביות להתפתחות שפה ורכישת יכולות קריאה מוקדמות?
 אני חוקרת ילדים בגיל הגן, מבוגרים ואנשים עם לקויות שפה, קריאה ושמיעה תוך שימוש בשיטות התנהגותיות ואלקטרו-פיזיולוגיות.


ד”ר רוית כהן מימרן

הקשר בין יכולות שפה, עיבוד מידע, חשיבה וקריאה, תוכניות התערבות שפתיות בגיל הרך ובגילאי בית ספר,פיתוח של אבחוני שפה


פרופ’ נובוגרודסקי רמה

התפתחות שפה טיפוסית ולא טיפוסית באוכלוסיות של ילדים עם ליקויים התפתחותיים: ליקוי שפה התפתחותי, אוטיזם, חירשים וכבדי שמיעה.


פרופ’ ניר ברכה

התפתחות שפה מוקדמת, התפתחות שפה מאוחרת, ניתוח שיח, תחביר


ד”ר אראם כיואן

בדיקות ושיקום מערכת שיווי המשקל והשמיעה


ד”ר תמר דגני

שפה וקוגניציה דו-לשוניות, למידת שפה שניה ושפה זרה, יחסי הגומלין וההשפעות ההדדיותת בין שפה ראשונה ושניה, למידת מילים ומשמעותן  תנועות עיניים בקריאה.


ד”ר לימור לביא

אודיולוגיה גריאטרית, סינון שמיעה בקרב ילדים

תחום המחקר העיקרי שלי הוא אודיולוגיה גריאטרית. אני חוקרת את הפלסטיות של מערכת העצבים האודיטורית בקשישים לאחר שימוש במכשירי שמיעה, ואת ההשפעה של אימוני שמיעה במהלך תקופת ההסתגלות למכשירים. אני מחפשת במחקריי עדויות להשפעות לא שמיעתיות של שיקום שמיעה (עם מכשירי שמיעה) בקרב קשישים – על מיומנויות קוגניטיביות ועל תחושת רווחה חברתית, על יציבה והליכה, ועל ביצוע מטלות כפולות. נוסף על כך אני חוקרת תפיסת דיבור בצעירים ובקשישים, במיוחד בתנאי האזנה מורכבים, תפיסת דיבור בגילאי הביניים והשפעה של אימון שמיעתי על תפיסת דיבור. 

תחום המחקר השני שלי הוא סינון שמיעה בקרב ילדים. המחקר עוסק בבחינת פרמטרים שונים שמשפיעים על התוצאות במבחני הסינון, וכן בהשוואה בין שיטות סינון שמיעה שונות כדי לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר לסינון שמיעה במונחים של סגוליות ושל רגישות.


ד”ר חנין קראווני -חורי

פלסטיות מוחית והתנהגותית, נוירופיזיולוגיה של מערכת השמיעה, לקוי שמיעה, שיקום שמיעה , למידה שמיעתית והתפתחות אודיטורית


 ד”ר אושרת סלע 

 תהליך הבליעה התקין; דיספגיה (הפרעות בבליעה): אבחון וטיפול; שינויים בבליעה בזקנה (פרסביפגיה); הפרעות קול ודיבור; הפרעות קול, דיבור ובליעה במחלת הפרקינסון


פרופ’ יפעת רחל ( אמריטוס)

רכישה תקינה של שפת אם, בעיות ברכישת שפה ותקשורת (אוטיזם), השיח הטיפולי, השיח הפדגוגי


פרופ’ שצ’ופק אביגדור( אמריטוס)

נוירופיזיולוגיה של המערכת הווסטיבולרית; מבחני תיפקוד ווסטיבולריים; אבחון וטיפול בחולה המסוחרר; מחלות האוזן התיכונה והפנימית.


פרופ’ מאיר עירית -ז”ל לזכרה

בלשנות תיאורטית, בלשנות של שפת הסימנים, בלשנות עברית

המחקר שלי מתמקד בשאלות הבאות: מהן התכונות המייחדות שפה אנושית, ללא תלות בערוץ הפיזי שבו השפה מועברת? כיצד נולדות ומתפתחות שפות? מהם יחסי הגומלין שבין שפה לקהילה המשתמשת בשפה זו? כדי לנסות להתחיל לענות על שאלות אלו, אני חוקרת שני סוגים של שפות: שפות מדוברות (עברית) ושפות הסימנים של קהילות חירשים. אני מתעניינת במבנה הלשוני ובשינויים ששפות אלו עוברות.