מידע לסטודנטים – תואר שני – התמחויות – החוג לפיזיותרפיה
תכנית התמחות בפעילות גופנית, מאמץ ובריאות
ראש תכנית התמחות: פרופ’ עינת קודש
מטרת התכנית להכשיר אנשי מקצוע בתחום הפיזיותרפיה אשר יובילו את הטמעת הפעילות הגופנית ככלי טיפולי ומניעתי לאוכלוסיות בריאות וכאלו עם מגבלות תפקודיות.
התכנית מעודדת למצוינות, העמקת הידע וההבנה בתחומים הקשורים לפיזיולוגיה של המאמץ, היבטים בשיטות אימון והתאמת הטיפול הנדרש על פי המגבלות הקליניות הקיימות.
הסטודנטים יכירו ויפתחו תכניות התערבות מבוססות פעילות גופנית לאוכלוסיות מגוונות, כגון: ילדים, קשישים, חולי לב, אנשים במהלך שיקום אורתופדי, חולים עם פתולוגיות במערכת הנשימה, התנועה ועוד.
התוכנית מיועדת לקידום המחקר בתחום המאמץ הגופני על היבטיו השונים (תגובות למאמץ, תגובות לאימון) וקידום הפעילות הגופנית לבריאות.
מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה. תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.
מסלול מחקרי: עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
מסלול יישומי: עם כתיבת פרויקט גמר.
במסגרת תכנית התמחות ב”פעילות גופנית, מאמץ ובריאות” בשנת הלימודים תשפ”ד, יהיה על כל סטודנט במסלול א’ ו-ב’ להשלים 12-10 שש”ס מקורסי החובה הנכללים בתכנית ההתמחות (מפורט בהמשך) וזאת מתוך מכסת השש”ס לתואר.
סטודנטים שלא למדו את הקורס “היבטים בשיטות אימון” ישלימו אותו במהלך הסמסטר הראשון ללימודים. קורס זה ישמש כקורס קדם לכל הקורסים בספח.
קורסי חובה בתכנית “פעילות גופנית, מאמץ ובריאות”:
קורסי חובה | מרצה | שש”ס | הערות |
היבטים בשיטות אימון | פרופ’ עינת קודש מר שלי בר-סלע | 2 | קורס משותף עם שנה ד’ תואר ראשון. הקורס מתקיים פעמיים בשבוע במשך שבעה שבועות הראשונים בסמסטר א’. |
שיקום לב: תיאוריה ופרקטיקה | דר’ יבגני רדזישבסקי | 2 | קורס קדם: היבטים בשיטות אימון |
היבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים | דר’ ראובני רונן | 2 | קורס קדם: היבטים בשיטות אימון |
חולי לב וריאה: תכנית אימון ושיקום | פרופ’ עינת קודש גב’ גליה בוגומילסקי דר’ קובי דגן | 2 | קורסי קדם: “שיקום לב תיאוריה ופרקטיקה”, “היבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים”. |
תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’ תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי ב’ סמינריון | פרופ’ ברקת פלק | 4 | סמינריון בסמסטר א’ – בימים מרוכזים. בסמסטר ב’ – מתוקשב. סמינריון שנתי, יש להירשם לסמסטר א’ ולסמסטר ב’. יתקיים אחת לשנתיים-מתקיים בתשפ”ה |
סמינריון אחד לבחירה בשני המסלולים | |||
אבחון וטיפול בכאב | פרופ’ אירית וייסמן-פוגל | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל. |
ניתוח תנועה – מתיאוריה למעשה סמינריון | פרופ’ טל קרסובסקי | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל- לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
סמינריון בלמידה מוטורית בטווח החיים סמינריון | דר’ מיכל כפרי | 4 | קורס קדם: מבוא ללמידה מוטורית- לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה מס’ המשתתפים מוגבל. |
קורסים מומלצים ללמידה בקליניקה בתכנית התמחות ב”פעילות גופנית, מאמץ ובריאות” | |||
למידה בקליניקה שיקום לב-ריאה | דר’ ראובני רונן | 2 | התנסות קלינית בבי”ח במס’ ימים מרוכזים ומלאים בסמסטר קיץ. קורסי קדם: “שיקום לב: תיאוריה ופרקטיקה”, “היבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים”, “חולי לב וריאה: תכנית אימון ושיקום” |
למידה בקליניקה מניעה ושיקום פציעות ספורט | דר’ מיה קלה בנצור פרופ’ גלי דר | 2 | קורס בימים מרוכזים ומלאים, יתקיים במכון וינגייט. הקורס מתקיים אחת לשנתיים – יתקיים בשנה”ל תשפ”ה מס’ המשתתפים מוגבל. |
קורסי החובה במסלול “פעילות גופנית, מאמץ ובריאות” כוללים שני סמינריונים: סמינריון חובה “תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’+ב’”, וסמינריון בחירה: “סמינריון בלמידה מטורית בטווח החיים” או “אבחון וטיפול בכאב” או “ניתוח תנועה מתיאוריה למעשה”.
סטודנט שלמד את הקורס “היבטים בשיטות אימון” במסגרת לימודי תואר ראשון (מהשנה שבה למד את הקורס ועד 7 שנים מתחילת לימודי תואר שני) לא יידרש ללמוד אותו שוב.
הסטודנטים בתכנית זו, מחוייבים גם לקורסי החובה הכלליים של החוג.
תכנית התמחות בלימודי התפתחות הילד
ראש תכנית התמחות: ד”ר אסנת עטון-עייני
תכנית רב-תחומית ראשונה מסוגה בארץ.
מטרת התכנית להעמיק את הידע ההתפתחותי בתחום הילדים תוך הרחבת נקודת המבט והכלים הקליניים של הפיזיותרפיסט בתחום התפתחות הילד. התכנית תשלב בין תכנים ספציפיים בנושאי תהליכי הערכה וגישות התערבות בפיזיותרפיה ובמדעי התנועה לבין תכנים התפתחותיים בדגש החלק הרגשי בהסתכלות רחבה ורב מקצועית.
התכנית מחויבת למצוינות בקידום בסיסי הידע והעמקתו. להכשרת פיזיותרפיסטים בתחום התפתחות הילד ממספר היבטים ועם קידום היכולת לפתח תכניות טיפול מותאמות אישית לכל ילד.
מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה. תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.
מערך הקורסים הוא כדלקמן:
קורסי חובה | מרצה | שש”ס | הערות |
קורסי חובה בחוג לפיזיותרפיה | |||
משחק ומשחקיות: ראיה התפתחותית רב-תחומית | ד”ר אסנת עטון-עיני גב’ שרון קורונה-גאון דר’ מיכל ויסמן-ניצן | 2 | יתקייים בשנה”ל תשפ”ד לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
לחשוב סביבה לראות הזדמנות בראי ההתפתחות | ד”ר אסנת עטון-עיני דר’ מיכל ויסמן-ניצן גב’ גיתית יצחקניא | 2 | לא יתקייים בשנה”ל תשפ”ד יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
אבחון וטיפול נוירולוגי בטווח החיים | דר’ אסנת עטון-עיני, ד”ר מיכל כפרי | 2 | לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
פגות: ראיה התפתחותית עדכנית בלווי וטיפול | ד”ר אורנה לב אנקב גב’ רותם סלה-גואטה | 2 | |
קורסי חובה בחוג להתפתחות הילד | |||
קורס חובה סמינר מחקר מתקדם בהתפתחות הילד | פרופ׳ אפרת שר-צנזור | 2 | |
קורסי חובה – קורס אחד לפחות* | |||
הורות והתקשרות | פרופ׳ תרצה יואלס | 4 | |
פסיכולוגיה התפתחותית למתקדמים א+ב | ד”ר אפרת שר – צנזור | 4 | |
שיטות התערבות התפתחותיות א+ב | פרופ׳ תרצה יואלס | 4 | |
קורסי חובת בחירה – בהיקף 2-4 שש”ס** | |||
התפתחות חברתית-רגשית מוקדמת | פרופ׳ דוד אופנהיים | 2 | |
ילדים וסיכון | פרופ׳ תרצה יואלס | 1 | |
התפתחות שפה בגיל הרך | ד”ר נעמי הברון | 4 | |
סמינריונים בחוג לפיזיותרפיה לבחירה: יש לבחור 2 סמינריונים | |||
למידה מוטורית בטווח החיים סמינריון | דר’ מיכל כפרי | 4 | לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
ניתוח תנועה – מתיאוריה למעשה סמינריון | פרופ’ טל קרסובסקי | 4 | לא יתקיים בשנה”ל תשפ”ה |
אבחון וטיפול בכאב | פרופ’ אירית וייסמן-פוגל | 4 | |
סוגיות נבחרות בפיזיותרפיה מוסקולוסקלטאלית | דר’ הילה שריג-בהט | 4 | |
תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’ + ב’ מתקיים אחת לשנתיים | פרופ’ ברקת פלק | 4 |
* במקום קורסים בחובת הבחירה ניתן לבחור בקורס שלישי מתוך רשימת קורסי החובה, לא ניתן ללמוד יותר מ-6 שש”ס אצל אותו מרצה
**נתון לשינויים, בהתאם לתוכנית הלימודים השנתית של התכנית בהתפתחות הילד
מבנה כללי של תכנית הלימודים
על מנת לקבל תואר שני בחוג לפיזיותרפיה עם התמחות במנהל מערכות בריאות על הסטודנט יהיה להשלים:
מסלול א עם תיזה | מסלול ב ללא תיזה | |
קורסי חובה כלליים (החוג לפיזיותרפיה) | 12 שש”ס | 10 שש”ס |
קורסי חובה בהתמחות: ביה”ס לבריאות הציבור | 12 שש”ס | 14 שש”ס |
סמינריון (החוג לפיזיותרפיה) | 8 שש”ס | 8 שש”ס |
קורסי בחירה | 10 שש”ס | |
תיזה | 4 שש”ס | |
סה”כ | 36 שש”ס | 42 שש”ס |
מסלול א’ (תזה): תכנית הלימודים כוללת 36 שש”ס, וכתיבת עבודת גמר מחקרית ( תזה) המסתמכת על עבודת מחקר. מערך הקורסים הוא כדלקמן:
- קורסי חובה כלליים- החוג לפיזיותרפיה: 12 שש”ס:
הקורסים נלמדים בימי רביעי
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
סטטיסטיקה | דר’ קרן אור-חן | 2 | שנה א, סמס א |
שיטות מחקר א’ + ב’ | פרופ’ טל קרסובסקי | 2 | שנה א, שנתי |
מבוא ללמידה מוטורית | דר’ מיכל כפרי | 2 | שנה א, סמס א |
הכנה לתזה ופרויקט א’ + ב’ | דר’ אירית ויסמן-פוגל דר’ מיכל אלבוים-גביזון | 2 | שנה א, שנתי |
סוגיות מתקדמות בחקר מדעי התנועה | דר’ אסנת עטון-עיני | 2 | שנה א, סמס ב |
סטטיסטיקה ו- SPSS למתקדמים | דר’ קרן אור-חן | 2 | שנה ב, סמס א קורס קדם: סטטיסטיקה |
- קורסי חובה בהתמחות בביה”ס לבריאות הציבור: . סה”כ 12 שש”ס.
הקורסים נלמדים בימי חמישי
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
מערכת הבריאות בישראל | ד”ר ארז און | 2 | שנה א, סמס’ א (18:00-20:00) |
מערכות בריאות בעולם | ד”ר יצחק זיידיס | 2 | שנה ב, סמס’ א (16:00-18:00) |
יסודות הניהול – מבוא, תאוריה ודילמות במערכת הבריאות | פרופ’ מאיר פוגטש | 2 | שנה א, סמס’ ב (12:00-14:00) |
כלכלת בריאות מורחב | מר אבשלום וקנין | 4 | שנה ב, סמס א (8:00-12:00) |
מבוא למדיניות ציבורית בבריאות | ד”ר מיה נגב | 2 | שנה ב, סמס א (12:00-14:00) |
- סמינריונים בחוג לפיזיותרפיה (חובה ללמוד 2 סמינריונים)
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
למידה מוטורית בטווח החיים סמינריון | דר’ מיכל כפרי | 4 | קורס קדם: מבוא ללמידה מוטורית מס’ המשתתפים מוגבל |
ניתוח תנועה מתיאוריה למעשה | פרופ’ טל קרסובסקי | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
אבחון וטיפול בכאב סמינריון | דר’ אירית וייסמן-פוגל | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
סוגיות נבחרות בפיזיותרפיה מוסקולוסקלטאלית סמינריון | דר’ הילה שריג-בהט | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’ + ב’ | פרופ’ ברקת פלק | 4 | סמינריון שנתי מתקיים פעם בשנתיים. סמס’ א’ – מספר ימים מרוכזים וחלק מתוקשב. סמס’ ב –מתוקשב. יש להירשם לשני הסמסטרים. |
מסלול ב’ : תכנית הלימודים כוללת 42 שש”ס, וכתיבת פרוייקט גמר.
מערך הקורסים הוא כדלקמן:
- קורסי חובה כללים החוג לפיזיותרפיה: 10 שש”ס
הקורסים נלמדים בימי רביעי
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
סטטיסטיקה | דר’ קרן אור-חן | 2 | שנה א, סמס א |
שיטות מחקר א’ + ב’ | פרופ’ טל קרסובסקי | 2 | שנה א, שנתי |
מבוא ללמידה מוטורית | דר’ מיכל כפרי | 2 | שנה א, סמס א |
הכנה לתזה ופרויקט א’ + ב’ | דר’ אירית ויסמן-פוגל דר’ מיכל אלבוים-גביזון | 2 | שנה א, שנתי |
סוגיות מתקדמות בחקר מדעי התנועה | דר’ אסנת עטון-עיני | 2 | שנה א, סמס ב |
- קורסי חובה בהתמחות בביה”ס לבריאות הציבור: . סה”כ 14 שש”ס.
הקורסים נלמדים בימי חמישי.
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
מערכת הבריאות בישראל | ד”ר ארז און | 2 | שנה א, סמס’ א (18:00-20:00) |
מערכות בריאות בעולם | ד”ר יצחק זיידיס | 2 | שנה ב, סמס’ א (16:00-18:00) |
יסודות הניהול – מבוא, תאוריה ודילמות במערכת הבריאות | פרופ’ מאיר פוגטש | 2 | שנה א, סמס ב (12:00-14:00) |
כלכלת בריאות מורחב | מר אבשלום וקנין | 4 | שנה ב, סמס א (8:00-12:00) |
מבוא למדיניות ציבורית בבריאות | ד”ר מיה נגב | 2 | שנה ב, סמס א (12:00-14:00) |
חקיקה בבריאות הציבור | ד”ר מאיה פלד רז | 2 | שנה א, סמס ב (16:00-18:00) |
- קורסי בחירה אפשריים בחוג לפיזיותרפיה
קורסים מתקיימים בימי רביעי. למעט קורסים בימים מרוכזים אשר יינתנו במהלך כל ימות השבוע, ולא רק ביום רביעי.
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
היבטים בשיטות אימון | פרופ’ עינת קודש מר שלי בר-סלע | 2 | מתקיים פעמיים בשבוע, במשך 7 שבועות ראשונים של סמס א |
שיטות הדמיה במערכת שלד שריר | פרופ’ גלי דר | 2 | מס’ המשתתפים מוגבל |
שיקום אורתופדי מתקדם לגפה תחתונה | מר לירן ליפשיץ פרופ’ גלי דר | 2 | מתקיים אחת לשנתיים |
שיקום וסטיבולרי | דר’ יואב גימון | 2 | קורס בימים מרוכזים מס’ המשתתפים מוגבל |
גישה קלינית לזיהוי דגלים אדומים בפיזיותרפיה | ד”ר בוריס סוקולובסקי | 2 | מתקיים אחת לשנתיים מס’ המשתתפים מוגבל |
שיקום לב: תיאוריה ופרקטיקה | דר’ יבגני רדזישבסקי | 2 | קורס קדם: היבטים בשיטות אימון |
היבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים | דר’ ראובני רונן | 2 | קורס קדם: היבטים בשיטות אימון |
חולי לב וריאה תכנית אימון ושיקום | דר’ קובי דגן, גב’ גליה בוגומילסקי | 2 | קורסי קדם: שיקום לב תיאוריה ופרקטיקה והיבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים |
תרגול גופני בילדים -היבטים פיזיולוגיים | פרופ’ ברקת פלק | 2 | מתקיים פעם בשנתיים. קורס בימים מרוכזים ומלאים וחלק מתוקשב. אין להירשם גם לקורס וגם לסמינריון. |
- קורסי בחירה אפשריים בביה”ס לבריאות הציבור (על בסיס מקום פנוי)
הקורסים נלמדים בימי חמישי
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
השמנה כסוגייה בבריאות הציבור | ד”ר רוני אלרן-ברק | 2 | שנה א, סמס ב מקוון |
בריאות נשים בישראל | דר” יהודה בן דוד | 2 | שנה א, סמס ב (16:00-18:00) |
טלמדיסין – רפואה בעידן הדיגיטלי | ד”ר מוטי חיימי | 2 | שנה א, סמס ב (18:00-20:00) |
ערביי ישראל- היבטים חברתיים בריאותיים | ד”ר חאתם חמוד | 2 | שנה א, סמסטר ב ( 18:00-20:00) |
אוכלוסיות מיוחדות: בריאות הצבא והאוכלוסיה הערבית | ד”ר זרקא סלמאן | 2 | שנה א, סמסטר ב ( 18:00-20:00) |
גישות חדשות במדיניות ציבורית ובריאות | ד”ר מיה נגב | 2 | שנה ב, סמס ב (08:00-10:00) |
יסודות הכלכלה | ד”ר צביקה וינר | 2 | שנה א, סמס ב (14:00-16:00) |
- סמינריונים בחוג לפיזיותרפיה (חובה ללמוד 2 סמינריונים)
שם הקורס | שם המרצים | מס’ שש”ס | שנות לימוד וסמסטר |
למידה מוטורית בטווח החיים סמינריון | דר’ מיכל כפרי | 4 | קורס קדם: מבוא ללמידה מוטורית מס’ המשתתפים מוגבל |
ניתוח תנועה מתיאוריה למעשה | פרופ’ טל קרסובסקי | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
אבחון וטיפול בכאב סמינריון | דר’ אירית וייסמן-פוגל | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
סוגיות נבחרות בפיזיותרפיה מוסקולוסקלטאלית סמינריון | דר’ הילה שריג-בהט | 4 | מס’ המשתתפים מוגבל |
תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’ + ב’ | פרופ’ ברקת פלק | 4 | סמינריון שנתי מתקיים פעם בשנתיים. אין להירשם גם לסמינריון וגם לקורס. סמס’ א’ – מספר ימים מרוכזים וחלק מתוקשב. סמס’ ב –מתוקשב. יש להירשם לשני הסמסטרים. |
- נתון לשינויים בהתאם להחלטת החוג
ראש תכנית התמחות: פרופ’ אירית וייסמן-פוגל
תוכנית הלימודים בהתמחות בחקר המוח בחוג לפיזיותרפיה הינה ייחודית, מאחר והיא מציעה, בנוסף לקורסים הקיימים בחוג לפיזיותרפיה, גם קורסים בתחום המוח, הניתנים ב”מוקד למוח והתנהגות”, באוניברסיטת חיפה. היא כוללת מגוון של נושאים ממדעי מוח, החל ברמה המולקולרית, דרך הרמה המערכתית ועד להתנהגות וקוגניציה. מטרת התוכנית להקנות לפיזיותרפיסטים/יות בתארים מתקדמים ידע רחב בתחום מדעי המוח וידע ספציפי בחקר המוח בתחומים כמו: המערכת המוטורית והתנועה, שיקום נוירולוגי, כאב, זקנה ופעילות גופנית במצבי בריאות וחולי, בהתאם לתחומי המחקר של הסגל האקדמי בחוג לפיזיותרפיה. תכנית התמחות זו, עתידה לספק לסטודנטים הבנה מעמיקה בתהליכים המוחיים המעורבים בטיפול ושיקום, תאפשר את הטמעת והעברת הידע בקרב פיזיותרפיסטים בשטח, תנגיש שילוב של פיזיותרפיסטים.יות במחקר בסיסי ואת קיומם של תנאים אופטימליים ללימודי דוקטורט. ההתמחות תפתח לסטודנט/ית אפיקים רחבים ותעמיק את ההתמקצעות שלהם לצד אנשי המקצוע בתחום הרפואה.
מבנה כללי של תוכנית הלימודים
במסגרת תוכנית ההתמחות, תלמידי החוג לפיזיותרפיה יידרשו להשתתף בשלושה קורסי חובה בתחום ההתמחות (6 שש”ס) – מבוא לבסיס העצבי של ההתנהגות, נוירואנטומיה תפקודית א’ ונוירואנטומיה תפקודית ב’. בנוסף, יידרשו הסטודנטים לצבור 6 שש”ס של קורסי חובת בחירה ייעודיים , מתוכם 4-6 שש”ס מתוך ההיצע של תוכנית הלימודים לתואר שני של המוקד מוח והתנהגות ובהתאמה 0-2 שש”ס מקורסי הבחירה בחוג לפיזיותרפיה. סטודנט בתוכנית ההתמחות במדעי המוח וההתנהגות יוכל ללמוד רק במסלול א’ הכולל תזה.
מסלול א’ עם תיזה | |
קורסי חובה כלליים (החוג לפיזיותרפיה) | 12 שש”ס |
קורסי חובה להתמחות | 6 שש”ס |
קורסי חובת בחירה להתמחות מחוץ לחוג (מתוך היצע מוקד מוח והתנהגות) | 4-6 שש”ס |
קורסי חובת בחירה להתמחות מתוך החוג לפיזיותרפיה | 0-2 שש”ס |
סמינריון (החוג לפיזיותרפיה) | 8 שש”ס |
עבודה מחקרית | 4 שש”ס |
סה”כ | 36 שש”ס |
קורסי חובה בחוג לפיזיותרפיה (12 שש”ס)
קורסי החובה יילמדו בשנה א’ ו-ב’
שם הקורס | המרצה | מספר שש”ס |
סטטיסטיקה א’ | ד”ר קרן אור-חן | 2 שש”ס |
שיטות מחקר א’ + ב’ | פרופ’ טל קרסובסקי | 2 שש”ס |
הכנה לתזה ופרויקט א’ + ב’ | פרופ’ אירית וייסמן-פוגל | 2 שש”ס |
הסתכלות קלינית על תנועה ומאמץ בזקנה | ד”ר שני בציר | 2 שש”ס |
סוגיות מתקדמות בחקר מדעי התנועה | ד”ר אסנת עטון עייני | 2 שש”ס |
סטטיסטיקה וSPSS למתקדמים | ד”ר קרן אור-חן | 2 שש”ס |
קורסי חובה לתוכנית התמחות מדעי המוח וההתנהגות (6 שש”ס)
שם הקורס | המרצה | מספר שש”ס |
מבוא לבסיס העצבי של ההתנהגות | ד”ר ניר שלו | 2 שש”ס |
נוירואנטומיה תפקודית א | פרופ’ רואי אדמון | 2 שש”ס |
נוירואנטומיה תפקודית ב | פרופ’ רואי אדמון | 2 שש”ס |
קורסי חובת בחירה בתחום ההתמחות מתוך היצע מוקד מוח והתנהגות* (חובה לבחור קורסים בהיקף של 4-6 שש”ס)
שם הקורס | המרצה | מספר שש”ס |
נוירוביולוגיה של הפרעות מוח | פרופ’ גל ריכטר לוין | 2 שש”ס |
מעגלים מוחיים של התנהגות | פרופ’ עודד קלויר | 2 שש”ס |
מבוא לעיבוד נתונים של fMRI | ד”ר אבי מנדלסון | 2 שש”ס |
הבסיס המוחי של זכרון בבני אדם | ד”ר אבי מנדלסון | 2 שש”ס |
מוח ושפה | פרופ’ טלי ביתן | 2 שש”ס |
מבוא לנוירוביולוגיה מערכתית | פרופ’ אבי קרני | 4 שש”ס |
נוירופסיכולוגיה של רגשות | פרופ’ סימון שמאי צורי | 2 שש”ס |
Seminar in brain and psychopathology | פרופ’ גל ריכטר לוין ופרופ’ רואי אדמון | 4 שש”ס |
נוירוביולויגה של תהליכי קשב | פרופ’ אבי אביטל | 2 שש”ס |
זיכרון עבודה בזקנה אופיינית ופתולוגית | ד”ר ניר שלו | 2 שש”ס |
מגבלות אנרגטיות וזמן פסיכולוגי בזקנה | ד”ר ניר שלו | 2 שש”ס |
קשיי קשב בזקנה | ד”ר ניר שלו | 4 שש”ס |
נוירוקוגניציה שמיעתית | פרופ’ קרן בנאי | 2 שש”ס |
יישומים קליניים ומחקריים באלקטרופיזיולוגיה | ד”ר חנין קרוואני חורי | 2 שש”ס |
המערכת הוסטיבולרית: רפלקסים, תפיסה סנסורית, וקליניקה. | ד”ר אראם כיואן | 2 שש”ס |
מדעי המוח בחינוך | פרופ’ טלי רוה | 4 שש”ס |
* היצע הקורסים צפוי לגדול בהמשך
קורסי בחירה מתוך הקורסים בחוג לפיזיותרפיה הרלוונטיים עבור ההתמחות במדעי המוח וההתנהגות * (ניתן לבחור בכדי להשלים ל- 6 שש”ס קורסי בחירה בנושא מדעי המוח, בנוסף לקורסים שנלקחו מתוך חובת הבחירה לעיל מתוך ההיצע במוקד למוח והתנהגות)
שם הקורס | המרצה | מספר שש”ס |
אבחון וטיפול נוירולוגי בטווח החיים | ד”ר אסנת עטון-עייני וד”ר מיכל כפרי | 2 שש”ס |
שיקום וסטיבולרי | ד”ר יואב גימון | 2 שש”ס |
* נתון לשינויים, בהתאם לתוכנית הלימודים השנתית של החוג לפיזיותרפיה
סמינריונים בחוג לפיזיותרפיה * (יש לקחת 2 סמינריונים, להיקף של 8 שש”ס סה”כ בתואר)
שם הקורס | המרצה | מספר שש”ס |
למידה מוטורית בטווח החיים | ד”ר מיכל כפרי | 4 שש”ס |
אבחון וטיפול בכאב | פרופ’ אירית וייסמן-פוגל | 4 שש”ס |
ניתוח תנועה מתיאוריה למעשה | פרופ’ טל קרסובסקי | 4 שש”ס |
* נתון לשינויים, בהתאם לתוכנית הלימודים השנתית של החוג לפיזיותרפיה
ראש תכנית התמחות: פרופ’ גלי דר
מטרת התכנית להכשיר פיזיותרפיסטים עם ידע מתקדם בתחום פיזיותרפיה למערכת שלד-שריר, לתת כלים לאבחון, טיפול ומחקר בתחום. תכנית ההתמחות תהיה מותאמת לעת העכשווית תוך התייחסות לטכנולוגיות וגישות טיפול מתקדמות.
במסגרת תכנית התמחות ב”מערכת שלד שריר” בשנת הלימודים תשפ”ו יהיה על כל סטודנט במסלול א’ ו- ב’ להשלים 10-12 שש”ס מקורסי החובה הנכללים בתכנית ההתמחות (מפורט בהמשך) וזאת מתוך מכסת השש”ס לתואר (36 שש”ס במסלול עם תזה או 38 שש”ס במסלול ללא תזה).
מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה, באחד ממסלולי הלימוד: מסלול מחקרי עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) ומסלול ללא תזה, וכן, תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך..
רכיבי תכנית הלימודים מפורטים בטבלה:
מסלול א עם תזה | מסלול ב ללא תזה | |
קורסי חובה כלליים (החוג לפיזיותרפיה) | 12 שש”ס | 10 שש”ס |
קורסים / סמינריון בהתמחות | 12 שש”ס | 14 שש”ס |
קורסי בחירה כללים | 8 שש”ס | 14 שש”ס |
תזה | 4 שש”ס | |
סה”כ | 36 שש”ס | 38 שש”ס |
קורסי חובת בחירה בתכנית התמחות ב”מערכת שלד שריר”:
סה”כ 12 שש”ס במסלול תזה, 14 שש”ס במסלול ללא תזה
- שיטות הדמיה במערכת שלד שריר – 2 שש”ס
- שיקום אורתופדי מתקדם לגפה תחתונה – 2 שש”ס
- גישה קלינית לזיהוי דגלים אדומים בפיזיותרפיה – 2 שש”ס
- למידה בקליניקה: מניעה ושיקום פציעות ספורט – 2 שש”ס
- סוגיות נבחרות בפיזיותרפיה מוסקולוסקלטאלית, סמינריון – 4 שש”ס
- ניתוח תנועה מתיאוריה למעשה, סמינריון – 4 שש”ס
- אבחון וטפול בכאב, סמינריון – 4 שש”ס (לא יתקיים בתשפ”ו)
- למידה מוטורית בטווח החיים, סמינריון – 4 שש”ס (לא יתקיים בתשפ”ו)
קורסי בחירה אפשריים מתוך תכנית הלימודים הכללית:
- היבטים בשיטות אימון – 2 שש”ס
- תרגול גופני בילדים , היבטים פיזיולוגים – 2 שש”ס
- תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א+ב, סמינריון – 4 שש”ס
- שיקום וסטיבולרי – 2 שש”ס
- שיקום לב – תיאוריה ופרקטיקה – 2 שש”ס (דרישת קדם: היבטים בשיטות אימון)
- היבטים באימון גופני לחולי ריאה כרוניים – 2 שש”ס (דרישת קדם: היבטים בשיטות אימון)
- חולי לב ריאה – תכנית אימון ושיקום – 2 שש”ס (דרישת קדם: היבטים בשיטות אימון)