מידע לסטודנטים – תואר שני – בוגרים – החוג לריפוי בעיסוק

חוברות תקצירים של מסיימי תוכנית המוסמך: 20162017

מדברי הבוגרים בנימה אישית

תרומה אישית ומקצועית:

  • הלימודים תרמו לי הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. ביכולת ללמידה עצמאית, בחשיפה למושגים חדשים שלא הכרתי מלימודי התואר הראשון או מההשתלמויות השונות במהלך עבודתי, החשיפה לגישות ומודלים חדשים לטיפול ועוד ידע מקצועי, ברכישת שליטה במיומנויות חיפוש מידע והצגת חומר מול קהל – כל אלו נחוצים  לי ומשמשים אתי בעבודתי היום יומית בקליניקה.
  • אני מרגישה מרפאה בעיסוק טובה יותר ומשודרגת יותר-הלימודים הגבירו את  הביטחון העצמי והמקצועי שלי בכך שהצלחתי לעמוד בעומס הלימודים ובמטלות הרבות ושאני בעלת תואר שני.

חיבור בין השטח לאקדמיה:

  • הלימודים אפשרו לי התעמקות וחשיפה לידע תיאורטי חדש, בשל היותי בעלת ניסיון בעבודה, הלימודים אפשרו לי לעשות חיבור של העבודה בשטח עם החומר התאורטי, העמקתו, הכרת אבחונים, שיטות מחקר שונות, חשיפה למחקר ודרכי מחקר שונות ולחלק האקדמי (הכולל מחקרים, כתיבת וקריאת מאמר, הצגת חומר מקצועי מול קהל וכדומה)
  • הלימודים תרמו לי תרמו מאוד!!! אין מה להשוות את המטפלת שהייתי לפני למטפלת שאני אחרי. קיבלתי המון ידע ובעיקר את המשמעות של החיבור החשוב בין ידע ומחקר לקליניקה.
  • הצלחתי להגיע למעין “גישור” בין האקדמיה לפרקטיקה בעבודתי: הדרך שבה היום אני קוראת ומנתחת מאמרים, הדגשים וההסתמכות על המחקרים השונים בעבודה הטיפולית שלי למול הדרכת המשפחות ולמול הדרכות שונות שאני נותנת במסגרת עבודתי כאחראית.

 

חידוש הכלים והידע:

  • הלימודים חשפו אותי להתקדמות ולחידושים במקצוע הריפוי בעיסוק. הלימודים פתחו בפני דלת ללמידה עצמית טובה ויעילה יותר.
  • הלימודים הקנו לי נגישות לשימושים שונים במחשב, כולל הכנת מצגות, חיפוש חומר תיאורטי,  שימוש בתוכנת SPSS ושימוש כללי באינטרנט.
  • הלימודים הקנו לי יכולת לקריאה ביקורתית של מאמרים על ידי שימוש בכלים אקדמיים ביקורתיים (רמות מחקר שונות, סוגי מחקר שונים וכו’) שרכשתי במהלך הלימודים.
  • הלימודים תרמו להבנה מעמיקה יותר של יסודות המקצוע, עם יכולת לפנות למקורות אובייקטיביים (מחקריים) כאשר עולה שאלה בתחום מסוים.
  • הלימודים תרמו לי בהרחבת הידע בתחום שחקרתי באופן שאף קורס או השתלמות לא  היה מאפשר בשל החוויה האישית שעברתי בקריאה, בכתיבה ובאיסוף הנתונים.
  • בזכות הלימודים אני מרגישה שיש בידי יותר כלים לתכנן (ובדרך להוציא לפועל) מחקר בקליניקה.