מידע למועמדים – תואר שני – החוג לריפוי בעיסוק
“יחס אישי, מצוינות אקדמית ויישום קליני”
(למידע לסטודנטים לתואר שני לחצו כאן)
החוג לריפוי בעיסוק
לימודים לתואר שני (M.Sc.OT)
יו”ר הוועדה החוגית לתואר שני: פרופ’ אבי אביטל
פתיחת ההרשמה לשנה”ל תשפ”ה : 11.02.2024
*** חדש!!! תוכנית לימודים לתואר שני בריפוי בעיסוק עם התמחות בלימודי התפתחות הילד (עם תזה וללא תזה). החל משנה”ל תשפ”ד.*** (פרטים למטה)
מטרת הלימודים
תכנית הלימודים לתואר מוסמך בריפוי בעיסוק מכוונת להשגת המטרות הבאות:
- לפתח ולהעמיק את תחום הידע של הריפוי בעיסוק באמצעות מחקר בסיסי ויישומי.
- להעמיק ולהרחיב את הידע התיאורטי והיישומי של מרפאים/ות בעיסוק בתחומי ההתמחות של המקצוע, באבחון, הערכה, שיטות טיפול ושיקום חדשניות.
- לעודד פיתוח ויישום תפיסות חדשניות לטיפול במוגבלויות מוטוריות, קוגניטיביות ואחרות.
- לאתר ולהצביע על מוקדי בעיות בבריאות וחולי הדורשים תכנון והתאמת טכנולוגיה מסייעת לרווחת המטופלים.
- להכשיר עתודה של סגל צעיר לתפקידי מחקר, הוראה והדרכה קלינית במסגרות אקדמיות.
- להכשיר כח אדם צעיר ומיומן בקדמת הידע, לניהול ומנהיגות במקצוע, במערכות הבריאות, החינוך והרווחה.
תנאי הקבלה
התואר השני בריפוי בעיסוק הינו תואר אקדמי במקצוע, והלימודים לקראת תואר זה הינם המשך לתואר הראשון.
מועמדים ללימודי מוסמך חייבים להיות בעלי תואר בוגר בריפוי בעיסוק ממוסד אקדמי מוכר בארץ ובעולם, שהשיגו ציון סופי משוקלל 85 לפחות, או בעלי תואר בוגר ממוסד אקדמי מוכר בארץ ובעולם בתחום אחר עם ציון סופי משוקלל של 88 לפחות.
על המועמדים להציג ציון 85 ומעלה בקורס “סמינר מחקר” בלימודי התואר הראשון.
על בוגרי תוכניות תואר ראשון בריפוי בעיסוק להציג תעודת רישוי ממשלתית בריפוי בעיסוק ממשרד הבריאות הישראלי.
בוגרי תואר ראשון שלא בריפוי בעיסוק יוכלו להתקבל למסלול לימודים עם תזה – ובהמלצת המנחה ייתכן ויתבקשו להשלים קורסים בהתאם לנושא המחקר.
התואר השני לבדו איננו מקנה אפשרות לעסוק כמרפא בעיסוק מורשה על פי חוק — לשם כך נדרש תואר ראשון בריפוי בעיסוק, הכולל 1000 שעות הדרכה במסגרת הכשרות מעשיות ועמידה במבחן רישוי של משרד הבריאות.
מועמד/ת בעל/ת תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית חייב/ת לעמוד בבחינת ידע בעברית (יע”ל) ברמה הנדרשת ע”י האוניברסיטה כתנאי לקבלתו/ה ללימודים.
על המועמדים:
1. למלא שאלון אישי שיישלח מהחוג לאחר ההרשמה ולכן לשלוח גיליון ציונים ותעודת זכאות לתואר ראשון. חובה לשלוח מסמכים מקוריים בלבד.
2. להמציא שני מכתבי המלצה: אחד ממוסד אקדמי ואחד ממקום העבודה. בוגרי החוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה יתבקשו להמציא רק המלצה אחת ממקום העבודה – טופס מובנה יישלח מהחוג לאחר ההרשמה.
3. אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה-GRE או בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון. לפרטים נוספים, יש לפנות לתקנון לימודים לתואר שני.
4. ההחלטות בעניין קבלת מועמדים שהגישו את כל החומר הדרוש והעונים על התנאים המוקדמים (ציון ב”א, ניסיון בעבודה, קו”ח והמלצות) יידונו בוועדת קבלה. נימוקי הוועדה לקבלה/דחייה אינם מתפרסמים.
5. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
6. מועד סיום ההרשמה והגשת מסמכים לתכניות התואר השני- 30.08.2023
מלגות מוצעות לסטודנטים: מלגת “ג’ויס” ומלגת “אהבת עולם“
העדפה מתקנת
בהמשך לקידום ערכי שילוב של אנשים עם מוגבלות בקהילה וזכותם לסיוע מהחברה בכך, נוהגת הפקולטה מדיניות העדפה מתקנת לגבי אנשים עם מוגבלות פיזית, חושית או פסיכיאטרית. לפיכך, מועמדים המתאימים להגדרה של אנשים עם מוגבלות פיזית, חושית או פסיכיאטרית, שאינם עומדים בתנאי הקבלה הפורמאליים של החוג אליו הגישו מועמדותם, אך עומדים בתנאי המינימום הכלל אוניברסיטאיים לקבלה, יהיו זכאים לפנות בכתב לוועדת הקבלה החוגית ולפרט את נימוקיהם לבקשתם. הוועדה תבחן כל בקשה לגופה ותהיה רשאית לקבל מידע נוסף מהמועמד/ת, לערוך ראיונות אישיים או קבוצתיים.
לאחר בחינת מכלול המידע הקשור למועמד/ת יכולתו/ה ומוגבלותו/ה, תחליט הוועדה אם לקבלו/ה, עם או ללא תנאי או לדחות את הבקשה. הוועדה תודיע על החלטתה בכתב למועמד/ת. שיעור המועמדים שהוועדה מוסמכת להחליט על קבלתם לא יעלה בכל מקרה על 5% מכלל הסטודנטים שהתקבלו לחוג באותה שנה. כמו כן, החלטה זו אינה מתייחסת למועמדים עם מוגבלות העומדים בתנאי הקבלה הפורמאלים של החוג אליו נרשמו.
מבנה תכניות הלימודים
הלימודים יתקיימו בימי רביעי בסמסטר א’ ו-ב’ (כל קורסי החובה ורוב קורסי הבחירה).
בנוסף יהיו מספר קורסי בחירה שיתקיימו באופן מרוכז במספר ימי שישי ו/או במהלך חופשות הסמסטרים ו/או בסמסטר קיץ.
המודל שבבסיס כל התוכנית מתמקד בהתפתחות האדם מינקות לזקנה, במניעים לתפקוד, בלמידה של מיומנויות ודפוסי התנהגות עיסוקית במצבי בריאות וחולי והשפעת הסביבה עליהם. מיקוד זה מדגיש את ההתעניינות הייחודית של הריפוי בעיסוק באיכות חיי האדם ומייצג את המומחיות המקצועית בפיתוח ובהקניית מיומנויות ובהתאמת הסביבה לשיפור התפקוד במצבי בריאות וחולי.
בחוג לריפוי בעיסוק מתקיימות שתי תכניות ללימודי מוסמך: מסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה), ומסלול קליני עם פרויקט יישומי.
לכל אחת מהתוכניות קורסי חובה הכוללים סמינריונים שמתייחסים לאופי הייחודי של התוכנית.
בנוסף מוצעים מגוון קורסי בחירה וסמינריונים בנושאים מקצועיים מגוונים.
קורסי הבחירה בחוג עוסקים, בין השאר, במגוון רחב של תחומים, ביניהם:
- מח, קוגניציה, חישה ועיסוק
- ליקויי למידה ותפקוד
- מנהל הדרכה, בניה ושיווק של תכניות התערבות
- ליקויים סנסוריים ואוטיזם
ניתן לבחור גם קורסים לתואר שני הנלמדים בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות. בנוסף ניתן לבחור קורסים מחוגים אחרים באוניברסיטת חיפה ומאוניברסיטאות אחרות בארץ. קורסים אלה חייבים באישור של יו”ר הוועדה החוגית לתואר שני.
ניתן להירשם לשני קורסים לכל היותר מחוץ לחוג לריפוי בעיסוק. מעבר לכך, יש להגיש בקשה לאישור יו”ר הוועדה החוגית לתואר שני.
מסלול מוסמך עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
320201-24-01
מבנה תכנית הלימודים
משך הלימודים הוא עד שלוש שנים.
התכנית המוצעת כוללת:
1) קורסי חובה, כולל סמינריון אחד לפחות
2) קורסי בחירה
3) כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה)
היקף הלימודים הוא 30 שש”ס, וביצוע עבודת גמר מחקרית 6 שש”ס. סה”כ 36 שש”ס.
במסגרת התכנית ילמדו קורסי חובה בתיאוריות מתקדמות, כלי מדידה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה וקורס המלווה כתיבת הצעת תזה. בנוסף מוצע מגוון רחב של קורסי בחירה כמוזכר לעיל..
תכנית הלימודים
שיעורי חובה שיעורי בחירה סה”כ
שנה א’ 10 שש”ס 8 שש”ס 18 שש”ס
שנה ב’ 4 שש”ס 8 שש”ס 12 שש”ס
סה”כ 14 שש”ס 16 שש”ס 30 שש”ס
כתיבת עבודת גמר מחקרית 6 שש”ס.
סה”כ 36 שש”ס.
שקלול ציונים
עבודת גמר מחקרית (תזה) 40%
ציוני קורסים 40%
ציון בעבודה סמינריונית 20%
מסלול קליני עם פרויקט יישומי (ללא תזה)
320202-24-01
מבנה תכנית הלימודים:
המסלול הקליני דומה מבחינת הקורסים למסלול עם תיזה, תוך מתן דגש על פיתוח תכניות התערבות מקדמות שינוי בקרב מגוון אוכלוסיות ומסגרות. בנוסף במסלול זה מושם דגש על כישורי יזמות וניהול, יחד עם הרחבה של קורסי בחירה בתחומי ההתמחות המקצועיים. קורסי החובה כוללים לדוגמא קורס לפיתוח וניהול תוכניות התערבות בריפוי בעיסוק, וקורס מדיניות וארגון שרותי בריאות.
*היקף הלימודים במסלול הקליני עם פרוייקט יישומי:
משך הלימודים הוא עד שנתיים.
היקף תוכנית הלימודים הוא 40 שש”ס ועמידה בביצוע הפרויקט היישומי. התוכנית המוצעת כוללת:
1. קורסי חובה הכוללים שתי עבודות סימנריוניות לפחות.
2. קורסי בחירה: כוללים מגוון רחב של קורסים המוצעים בחוג לריפוי בעיסוק, עם אפשרות לקחת קורסים מחוגים ופקולטות אחרות.
3. הגשת עבודת הפרויקט.
מבנה תוכנית הלימודים:
מסלול מוסמך קליני עם פרויקט יישומי – 40 שש”ס
שיעורי חובה שיעורי בחירה סה”כ
שנה א’ 8 שש”ס 12 שש”ס 20 שש”ס
שנה ב’ 6 שש”ס 14 שש”ס 20 שש”ס
סה”כ 14 שש”ס 26 שש”ס 40 שש”ס
* ניתן לבחור ממגוון קורסים המתקיימים בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות ובפקולטה לחינוך.
שקלול הציונים
עבודה מסכמת 20%
ציוני קורסים 50%
ציון בעבודה סמינריונית 15%
ציון בעבודה סמינריונית 15%
פרויקט קליני (יישומי)
כחלק מדרישות מסלול מוסמך עם פרויקט יישומי, יינתן קורס סמסטריאלי בהיקף של 2 שש”ס שיהווה קורס הכנה וליווי בכתיבת הפרויקט. כמו כן ידרשו הסטודנטים להשתתף בקורס לפיתוח וניהול תוכניות התערבות.
העבודה המסכמת תבטא את האינטגרציה שיבצע/תבצע הסטודנט/ית בין הידע, המיומנויות והכלים שרכש/ה במסגרת לימודיו/יה לתואר השני לבין ניסיונו/ה הקליני.
התמחות בטכנולוגיות רווחה ובריאות במסגרת החוג לריפוי בעיסוק – (M.Sc O.T)
מטרת ההתמחות
לספק מענה לאתגרים ולשינויים הטכנולוגיים של המאה ה-21, ולהשתלב בפיתוח שדה מחקרי וקליני העוסק בטכנולוגיות בריאות ורווחה. סטודנטים אשר ילמדו בתכנית יוכשרו לתפקידים קליניים, ניהוליים ומחקריים הקשורים להטמעת טכנולוגיות רווחה ובריאות. באופן ספציפי, בוגרי התכנית החוגית יוכלו:
- לקדם עשיה מבוססת ראיות ולסייע בקידום בריאות, מניעת חולי וטיפול יעיל, תוך שילוב ראיה אינטר-דיסציפלינרית, המייחדת את הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות.
- לקדם מחקר משמעותי בתחומי הרווחה והבריאות בכלל ובריפוי בעיסוק בפרט, החל ממחקר העוסק בקידום בריאות ובשמירה על אורח חיים בריא, לאורך רצף החיים, דרך מחקר העוסק בניהול טיפול במחלות כרוניות ששכיחותן הולכת וגדלה עם הזדקנות האוכלוסייה, בשיפור תקשורת של ילדים עם אוטיזם, בשיקום לאחר פגיעות אורתופדיות או נוירולוגיות, ועד למחקר בשיפור איכות החיים של החולה הסופני.
- לנהל רשומות באופן יעיל, ולנתח מגמות ותהליכים בתחומי הרווחה והבריאות בעידן המודרני.
ההתמחות תתרום לפיתוחן וליישומן של טכנולוגיות רווחה ובריאות בריפוי בעיסוק המבוססות על התפיסה המולטי דיסציפלינארית ועל ראיות מחקריות (evidence based practice) ואלו בתורן ישפרו את איכות הטיפול והעבודה של אנשי מקצועות הבריאות והרווחה. במסגרת תכנית חלוצית זו, ירכשו הבוגרים ידע ומיומנויות ייחודיים לביצוע מחקר בתחום שילוב טכנולוגיות בבריאות, ניתוח מאפייני הטכנולוגיות, איפיון צרכים לפיתוח טכנולוגיות חדשות ומחקר אינטר-דיסציפלינארי המשלב טכנולוגיות.
תנאי הקבלה לתכנית
מרפאים/מרפאות בעיסוק בעלי תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו”ל בציון של 85 לפחות למסלול ללא תזה ו- 88 למסלול עם תזה.
- על המועמדים להציג ציון 85 ומעלה בקורס “סמינר מחקר” בלימודי התואר הראשון.
- על בוגרי תוכניות תואר ראשון בריפוי בעיסוק להציג תעודת רישוי ממשלתית בריפוי בעיסוק ממשרד הבריאות הישראלי.
הוועדה החוגית תדון במועמדים שציונם נמוך מהנדרש. במקרה זה תטיל הוועדה, בהתאם לרקע האקדמי של המועמד, קורסי השלמה. קורסים אלה יש ללמוד במסגרת לימודי השלמה לקראת הצגת מועמדות ללימודי תואר שני. עם סיום קורסי ההשלמה בציון ממוצע של 85 לפחות יוכל המועמד להציג מועמדותו ללימודי תואר שני בתכנית.
- לגבי מועמדים אשר אינם בעלי תואר ראשון בריפוי בעיסוק אך בעלי תואר ראשון מוכר במקצועות הבריאות, המדעים והרפואה, או מדעי החברה – כל מקרה ידון לגופו. ראש התכנית וועדת המאסטר החוגית ישקלו מתן קורסי השלמה בהתאם לרקע של המועמד.
- ההחלטות בעניין קבלת מועמדים שהגישו את כל החומר הדרוש והעונים על התנאים המוקדמים (ציון ב”א, ניסיון בעבודה, קו”ח והמלצות) יידונו בוועדת קבלה. נימוקי הוועדה לקבלה/דחייה אינם מתפרסמים.
- עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב’
ממוצע ציונים של 85 לפחות יהווה תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב’ בתכנית.
תנאי סיום הלימודים בתכנית ההתמחות, כולל דרישות לצורך קבלת זכאות לתואר
סטודנט יהיה זכאי לקבל תואר מוסמך האוניברסיטה באם השלים בהצלחה את:
- קורסי החובה הכלליים בחוג.
- קורסי החובה והבחירה בהתמחות בהיקף 10-14 שש”ס (בהתאם למסלול הלימודים), הנדרשים בתכנית הלימודים כמפורט להלן.
- קורסי בחירה נוספים בחוג עד להגעה למספר השש”ס הנדרש בהתאם למסלול הלימודים (תזה או פרויקט)
- הגיש עבודת תזה/או סיים פרקטיקום בתחום התמחותו, והשיג ציון 76 לפחות.
שקלול הציונים יהיה כדלקמן:
במסלול עם תזה:
קורסים 40%
1 סמינריונים 20%
עבודת תיזה 40%
השלמת 30 שש”ס בקורסי חובה ובחירה + 6 שש”ס לכתיבת עבודת הגמר המחקרית (תזה). סה”כ 36 שש”ס לתוכנית.
במסלול עם פרויקט גמר :
קורסים 50%
2 סמינריונים 30%
פרויקט גמר 20%
חדש – החל מתשפ”ד!!!! תואר שני בריפוי בעיסוק בהתמחות בלימודי התפתחות הילד
התוכנית תכלול שני מסלולים: מסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) ומסלול קליני ללא כתיבת תזה במסגרתו יתבקשו התלמידים לבצע פרויקט גמר מחקרי.
התוכנית המוצעת משקפת תפיסת עולם התפתחותית-בין תחומית אשר רואה את הילד והילדה במכלול ההתפתחותי, המשפחתי, החברתי והתרבותי השלם. תפיסה זו יסודית ללימודים מתקדמים בתחום התפתחות הילד של קלינאים ממקצועות הבריאות.
תוכנית ההתמחות משלבת בין תכנים קליניים בתהליכי אבחון והתערבות בריפוי בעיסוק בילדים בהתפתחות אופיינית ולא אופיינית עם דגשים של ויסות חושי, רגשי וזאת עם בחינת תפקוד יומיומי קוגניטיבי ומוטורי והשתתפות, לבין תכנים התפתחותיים רחבים בהסתכלות בין תחומית.
שיתוף פעולה בין שתי התוכניות והתחומים הנלמדים בהן יאפשר למרפאים בעיסוק קלינאים מתחום הילדים להרחיב את ההסתכלות על התפתחות הילד והטיפול בו מנקודת מבט הוליסטית רב-תחומית. מתוך נקודות המיקוד השונות של כל תוכנית נגזרים תכני ההוראה המאירים את תחום התפתחות הילד מנקודות מבט שונות ומשלימות.
הלימודים בהתמחות בלימודי התפתחות הילד מתקיימים בימי רביעי בקמפוס אוניברסיטת חיפה ובימי חמישי בקמפוס הנמל בעיר התחתית, חיפה.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למזכירות החוג.
מבנה תוכנית הלימודים
על מנת לקבל תואר שני בחוג לריפוי בעיסוק עם התמחות בלימודי התפתחות הילד על הסטודנט יהיה להשלים:
מסלול א עם תזה | מסלול ב ללא תזה | |
קורסי חובה כלליים (החוג לריפוי בעיסוק)
| 10 שש”ס | 8 שש”ס |
קורסי חובה בהתמחות: החוג לריפוי בעיסוק התוכנית להתפתחות הילד | 2 שש”ס 10 שש”ס | 6 שש”ס 10 שש”ס |
סמינריון (החוג לריפוי בעיסוק) | 4 שש”ס | 4 שש”ס |
קורסי חובה (אינטגרטיביים) בהתמחות: החוג לריפוי בעיסוק התוכנית להתפתחות הילד | 2 שש”ס 2 שש”ס | 2 שש”ס 2 שש”ס |
קורסי בחירה | 6 שש”ס | 10 שש”ס |
סה”כ | 36 שש”ס | 42 שש”ס |
תנאי קבלה
יוכל להגיש את מועמדותו מי שעומד בתנאים הבאים:
- תואר ראשון בריפוי בעיסוק ממוסד אקדמאי מוכר בארץ או בחו”ל בממוצע 85 לפחות
- שיקולי ועדת קבלה וראיון או המלצות בהתאם לבקשת החוג. ראיון קבלה יתבצע על ידי סגל החוג לריפוי בעיסוק.
- עדיפות לבעלי ניסיון בקליניקה בתחום ילדים ונוער.
- מועמדים ללימודי תואר שני אשר הינם בוגרים של אוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן של אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, נדרשים לעמוד בהצלחה במבחן ה-GRE הכללי (General Test) ולהימצא באחוזון ה-70% בכל אחד משלושת מרכיבי המבחן. פרטים נוספים על מבחן GREניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שניפרק ג’.
- תנאי עברית: מועמד/ת בעל/ת תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב/ת לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה ללימודים.
- ההחלטות בעניין קבלת מועמדים שהגישו את כל החומר הדרוש והעונים על התנאים המוקדמים (ציון ב”א, ניסיון בעבודה, קו”ח והמלצות) יידונו בוועדת קבלה. נימוקי הוועדה לקבלה/דחייה אינם מתפרסמים.
- עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
תנאי סיום הלימודים בתוכנית, כולל הדרישות לצורך קבלת זכאות לתואר
סטודנט יהיה זכאי לקבל תואר “מוסמך האוניברסיטה” באם השלים בהצלחה את:
- קורסי החובה הכלליים בחוג.
- קורסי החובה בתוכנית ההתמחות.
- קורסי בחירה – היקף לפי המסלול הנלמד.
- הגיש עבודת תזה/או עבודת גמר והשיג ציון 76 לפחות.
שקלול ציונים
שקלול ציון לתואר יהיה כדלקמן:
במסלול עם תזה (מסלול א’):
ציון עבודת גמר מחקרית (תזה) 40%
קורסי חובה ובחירה 60%
במסלול הקליני (מסלול ב’):
ציון פרויקט גמר 20%
קורסי חובה ובחירה 80%
מסלול ישיר לדוקטורט בחוג לריפוי בעיסוק
מסלול לימודים זה מיועד לתלמידים מצטיינים, בעלי תואר בוגר בציון של 90 לפחות, שיש ברצונם להמשיך ברצף לקראת לימודי דוקטורט ושהחוג רואה בהם מועמדים ללימודי תואר שלישי.
המעוניינים במסלול הישיר לדוקטורט יפנו את בקשתם העקרונית לא יאוחר מסוף סמסטר א’ של שנת הלימודים הראשונה בלימודי המוסמך ליו”ר הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי לכתובת המייל enahmani@univ.haifa.ac.il
הפניה העקרונית תכלול:
1.הסכמה עקרונית בכתב של מנחה מסגל החוג להנחות את המועמד במסגרת לימודיו במסלול הישיר לדוקטורט
.2גיליון ציונים מלא של התואר הראשון, ציון בחינת הכניסה באנגלית לקראת ההרשמה לתכנית המוסמך
3. שתי המלצות, האחת לפחות מאיש סגל אקדמי.
ההחלטה הסופית לגביי קבלה לתוכנית נתונה להחלטת יו”ר הוועדה החוגית ללימודי תואר שלישי. ההחלטה תתקבל על בסיס דיווח המנחה מתהליך ההנחיה וההישגים של המועמד במהלך השנה הראשונה ללימודים בתכנית המוסמך,כמו גם השלמת המסמכים הדרושים לצורך הצגת המועמדות הסופית למסלול (הצהרת הכוונות, קורות חיים והמלצה אקדמית נוספת).
תשובה סופית לקבלה למסלול הישיר תתקבל בסוף השנה הראשונה ללימודים בתוכנית המוסמך ובלבד שהסטודנט השלים במהלך שנה א’ קורסים בציון מספרי בהיקף של 13 שש’ס לפחות .
מבנה הלימודים
א.השלמת קורסים בציון מספרי בהיקף של 26 שש”ס לפחות ברמת מ”א (כולל שתי עבודות סמנריוניות אשר זכו לציון 90 כל אחת), וסיומם בציון משוקלל של 90 לפחות (בסה”כ שנה א’+ב’). במסגרת שנה ב’ של לימודי המוסמך, יידרשו הסטודנטים להשלים את סמינר הדוקטורט בנוסף להשלמת קורסי המוסמך.
ב. הגשת הצעת מחקר לתואר שלישי לא יאוחר מתחילת הסמסטר הרביעי ללימודים כולל שנה א של לימודי המסמך.
ג. משך הלימודים למטלות אלו הוא שנתיים.
ד. עם אישור הצעת המחקר לדוקטורט, ועמידה בכל חובות הלימודים כמפורט לעיל, יעבור התלמיד למעמד של תלמיד דוקטורט שלב ב’, במסגרתו יבצע את המחקר, ישלים קורסי הדוקטורט ויכתוב את עבודת הדוקטורט.
ה. משך הלימודים לכתיבת עבודת הדוקטורט הוא שלוש שנים מרגע שאושרה הצעת המחקר וסיום הקורסים.
תלמיד במסלול הישיר לדוקטורט יקבל תעודת מוסמך האוניברסיטה במסגרת המסלול הישיר עם אישור הצעת המחקר לדוקטורט, ועמידה בחובות הלימוד של המסלול הישיר לדוקטורט כמפורט לעיל.
תלמיד המעוניין להפסיק את לימודיו במסלול הישיר לדוקטורט ולהשלים את לימודי המוסמך, יהא רשאי לעשות זאת ובלבד שזכאותו לתואר שני במסלול הישיר טרם אושרה. במקרה זה על התלמיד יהיה להשלים את מכסת הלימודים ושאר החובות הנדרשים לקבלת התואר השני במסלול א’ או במסלול ב’, לפי העניין.
במקרה של אי השלמת חובות המסלול הישיר לדוקטורט תוך שנתיים (השלמת 26 שש”ס לפחות, כולל הגשת שתי עבודות סמינריוניות) ואי-אישור הצעת המחקר לדוקטורט, יועבר התלמיד למסלול לימודים רגיל לתואר שני. לא תאושר הארכת לימודים לתלמידי המסלול הישיר לדוקטורט בשלב לימודי התואר השני.
לרשימת קורסי המוסמך – לחצו כאן
לשאלות בנושא ההרשמה ותכנית הלימודים במסלול תזה ומסלול פרוייקט,
ניתן לפנות למזכירות החוג באמצעות כתובת הדוא”ל:
* מועמדים וסטודנטים מוזמנים ליצור קשר עם מר ראובן רובנובסקי, סטודנט בחוג לריפוי בעיסוק ונציג החוג באגודת הסטודנטים בכל שאלה והתייעצות: ruvenrubanovsky97@gmail.com
קישור לאתר הדיקנאט