מידע למועמדים – תואר שני – החוג לפיזיותרפיה

מידע לנרשמים לשנה”ל תשפ”ה
לימודים לתואר שני – .
M.Sc.PT

יושבת ראש תכנית ללימודי תואר שני: ד”ר מיכל כפרי

מטרות הלימודים

  1. להעמיק ולהרחיב את הידע התיאורטי באבחון, הערכה ובשיטות טיפול ושיקום שונות.
  2. להכשיר כוח אדם מקצועי ומיומן בקדמת הידע.
  3. להכשיר עתודה למחקר ולתפקידי הוראה במסגרות אקדמיות.
  4. לעודד חשיבה מערכתית-קהילתית, רב-תחומית ורב-תרבותית והטמעתה בעבודה קלינית ומחקרית.
  5. לפתח ולהעמיק את המחקר הבסיסי והקליני בתחומי הפיזיותרפיה ובתחומי ידע משיקים.
  6. לעודד פיתוח תפיסות חדשניות ויישומן בטיפול במגבלות ובנכויות במערכות התנועה, הנשימה והקרדיו- וסקולרית ובכך בסיוע ובקידום בריאותם ותנאי חייהם של אוכלוסיות חלשות: קשישים, ילדים עם מוגבלויות ונכים בכל קשת הגילים.
  7. לאתר ולהצביע על גורמי סיכון ומוקדי בעיות בבריאות וחולי בקהילה, הדורשים תכנון פעולות מניעה ו/או הפעלת אמצעי התערבות.

תנאי קבלה

  1. תואר ראשון בפיזיותרפיה ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו”ל, בממוצע 80 לפחות.
  2. שיקולי ועדת קבלה וראיון או המלצות בהתאם לבקשת החוג.
  3. עדיפות לבעלי ניסיון בקליניקה.
  4. מועמד/ת בעל/ת תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב/ת לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה ללימודים.
  5. מועמדים ללימודי תואר שני אשר הינם בוגרים של אוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן של אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, נדרשים לעמוד בהצלחה במבחן ה-GRE הכללי (General Test) ולהימצא באחוזון ה-70% בכל אחד משלושת מרכיבי המבחן. פרטים נוספים על מבחן GRE ניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שני תשפ”ה (עמוד 13) פרק ג’, באתר “הרשות ללימודים מתקדמים”.

בחוג לפיזיותרפיה בלימודי מוסמך ישנם שני מסלולים:

מסלול א’- מסלול מחקרי: עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה) – 295201-24-01

מסלול ב’– מסלול יישומי: עם כתיבת פרויקט גמר – 295202-24-01

בחוג לפיזיותרפיה קיימת תכנית התמחות בפעילות גופנית, מאמץ ובריאות, בשני מסלולי לימוד:

מסלול א’– מסלול מחקרי: עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה) – 295201-24-02

מסלול ב’- מסלול יישומי: עם כתיבת פרויקט גמר – 295202-24-02

מטרת התכנית

להכשיר אנשי מקצוע בתחום הפיזיותרפיה אשר יובילו את הטמעת הפעילות הגופנית ככלי טיפולי ומניעתי לאוכלוסיות שונות עם צרכים מיוחדים.
התכנית מעודדת למצוינות, העמקת הידע וההבנה בתחומים הקשורים לפיזיולוגיה של המאמץ והיבטים בשיטות אימון.
הסטודנטים יכירו ויפתחו תכניות התערבות מבוססות פעילות גופנית לאוכלוסיות מגוונות, כגון: ילדים, קשישים, חולי לב, אנשים במהלך שיקום אורתופדי, חולים עם פתולוגיות במערכת הנשימה, התנועה ועוד.
התכנית מיועדת לקידום המחקר בתחום המאמץ הגופני על היבטיו השונים (תגובות למאמץ, תגובות לאימון) וקידום הפעילות הגופנית לבריאות.

מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה. תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.

בחוג לפיזיותרפיה קיימת תכנית התמחות בלימודי התפתחות הילד, בשני מסלולי לימוד:

מסלול א’ – מסלול מחקרי: עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה) – 295201-24-03

מסלול ב’ – מסלול יישומי: עם כתיבת פרוייקט גמר – 295202-24-03

תכנית רב-תחומית ראשונה מסוגה בארץ.
מטרת התכנית להעמיק את הידע ההתפתחותי בתחום הילדים תוך הרחבת נקודת המבט והכלים הקליניים של הפיזיותרפיסט בתחום התפתחות הילד. התכנית תשלב בין תכנים ספציפיים בנושאי תהליכי הערכה וגישות התערבות בפיזיותרפיה ובמדעי התנועה לבין תכנים התפתחותיים בדגש החלק הרגשי בהסתכלות רחבה ורב מקצועית.
התכנית מחויבת למצוינות בקידום בסיסי הידע והעמקתו. להכשרת פיזיותרפיסטים בתחום התפתחות הילד ממספר היבטים ועם קידום היכולת לפתח תכניות טיפול מותאמות אישית לכל ילד.

מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה. תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.

בחוג לפיזיותרפיה קיימת תכנית התמחות במנהל מערכות בריאות, בשני מסלולי לימוד:

מסלול א– מסלול מחקרי: עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה) – 295201-24-04

מסלול ב‘- מסלול יישומי: עם כתיבת פרויקט גמר  – 295202-24-04

מטרת התכנית

מטרת התכנית להכשיר פיזיותרפיסטים עם ידע נרחב בתחום מנהל מערכות בריאות, היכרות והבנת הליכי קבלת החלטות והתווית מדיניות במערכות בריאות ציבוריות.

התמחות זו, תספק לסטודנטים יתרונות בקריירה בעתיד ואפשרות קידום לתפקידי מפתח בארגוני הבריאות השונים בתחום הפיזיותרפיה ומחוץ לו.

מוסמכי תכנית זו יקבלו תואר מוסמך בפיזיותרפיה. תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.

היקף הלימודים

מסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה): 36 שש”ס. בתכנית לימודי התפתחות הילד: 38 שש”ס.

מסלול עם כתיבת פרויקט גמר: 38 שש”ס. בתכנית לימודי התפתחות הילד ובתכנית מנהל מערכות בריאות: 42 שש”ס.

* הלימודים מתקיימים ביום רביעי. בתכנית התפתחות הילד ובתכנית מנהל מערכות בריאות בימים רביעי וחמישי (למעט מקרים של קורסים מרוכזים)

תהליך הרשמה

 פתיחת הרשמה : 11.2.24

ההרשמה לתואר שני כוללת:

1. רישום במחלקת ההרשמה של האוניברסיטה באמצעות אתר האינטרנט של אוניברסיטת חיפה – להרשמה באינטרנט . יש להגיש את המסמכים והתעודות המקוריים הנדרשים על ידי האוניברסיטה למדור הרשמה באגף מנהל תלמידים בשעות הקבלה או ישירות למייל graduate@univ.haifa.ac.il

2.  יש לשלוח את השאלון למועמד ותעודת פיזיותרפיסט ממשרד הבריאות למזכירות החוג לפיזיותרפיה לכתובת: אוניברסיטת חיפה, החוג לפיזיותרפיה, שדרות אבא חושי 199, הר הכרמל, חיפה מיקוד 3498838) – שאלון למועמד

3. רק לאחר קבלת כל המסמכים הנדרשים (במדור הרשמה באגף מנהל תלמידים ובמזכירות החוג ) יועבר תיקך האישי לועדת הקבלה. זימון לראיון אישי ייעשה בהתאם להחלטות הועדה.

מסלול מואץ לתואר שני:

תנאים אקדמיים

  1. המסלול המואץ מיועד למועמדים המעוניינים להתחיל את לימודי התואר השני במהלך השנה הרביעית של לימודי התואר הראשון בחוג לפיזיותרפיה, במסלול א’ עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה).
  2. המסלול מיועד לתלמידי תואר ראשון אשר השיגו במהלך לימודי שנה א’ –ג’ ממוצע של 90 לפחות.
  3. תנאי קבלה – ממוצע של 90 לפחות (שנים א-ג) של התואר הראשון, מבחן כניסה באנגלית בציון 80 לפחות, ראיון קבלה.
  4. הצגת מועמדות למסלול לא יאוחר מ – 20.4 שנה ג’ ללימודים בתואר ראשון.
  5. תלמיד שיזוהה כמצטיין, יוכל ללמוד בשנה הרביעית ללימודיו בתואר הראשון חמישה קורסים מלימודי התואר השני (סה”כ 10 שש”ס). במידה ויתקבל התלמיד ללימודי התואר השני בשנה העוקבת, יוכרו קורסים אלה כחלק מתכנית הלימודים לתואר שני. הקורסים אותם ילמד בשנה הרביעית ללימודיו הינם קורסי חובה לשנה א’ בתואר שני: מבוא ללמידה מוטורית (2 שש”ס) סטטיסטיקה (2 שש”ס), הכנה לתיזה ופרוייקט א’ + ב’ (2 שש”ס) , שיטות מחקר א+ב (2 שש”ס), סוגיות מתקדמות בחקר מדעי התנועה (2 שש”ס). סה”כ – 10 שש”ס.
    סמינריון “תרגול גופני בילדים בבריאות ובחולי א’+ב’ ” (4 שש”ס), המרצה פרופ’ ברקת פלק מתקיים בתכנית הלימודים לתואר שני אחת לשנתיים. הסטודנט יוכל ללמוד סמינריון זה בשנה ד’ ללימודיו בתואר ראשון בהתאם לשנה שבה מועבר הסמינריון.
  1. הלימודים מתקיימים פעם בשבוע בימי רביעי. יום לימודים זה יהיה פנוי מקורסים בלימודי התואר הראשון.
  2. הסטודנט יצא להתנסות הקלינית השלישית (התנסות שיקום) בסוף השנה השלישית ללימודיו בתואר הראשון, כך שבשנת הלימודים הרביעית ללימודיו בתואר הראשון יצא להתנסות קלינית אחת (התנסות ילדים, לאחר סיום סמסטר א’). התנסות הילדים תותאם בהתאם לתכנית הלימודים. מקום ההתנסות ייקבע בהתחשב באפשרויות של מקומות ההתנסות לקלוט סטודנט בתנאים הנדרשים, מבלי שיתאפשר לסטודנט לבחור את מקום ההתנסות.
  3. במהלך השנה הרביעית ללימודיו בתואר הראשון, יידרש הסטודנט לעמוד בכל אבני הדרך כנדרש מסטודנטים בתואר שני: א. הגשת טופס התקשרות עם מנחה עד סוף סמסטר א’ בשנה הרביעית ללימודיו בתואר הראשון ולפני תקופת בחינות. ב. הגשת הצהרת כוונות לנושא המחקר עד חודש לאחר חופשת הפסח. בשנה החמישית ללימודיו יש להגיש הצעת מחקר. ההצעה צריכה להיות מאושרת עד סוף סמסטר ראשון – של שנה חמישית (כולל תקופת בחינות).
  1. במהלך השנה הרביעית ללימודיו בתואר הראשון חייב הסטודנט לסיים את חובות השמיעה לתואר הראשון, כולל התנסויות קליניות והגשת הסמינריון של תואר ראשון.
  2. במהלך השנה הרביעית ללימודיו בתואר ראשון, הסטודנט יכתוב עבודה סמינריונית אחת מתכנית התואר הראשון. על הסטודנט להשיג ציון של 90 לפחות על מנת להתקבל ללימודי התואר השני במעמד סטודנט “מן המניין”. על הסטודנט לעבור ציון 85 בקורסים של התואר השני: “סטטיסטיקה”, “שיטות מחקר א'”, “הכנה לתיזה ופרויקט א'” על מנת להתקבל ללימודי התואר השני במעמד סטודנט “מן המניין”.
  3. בשנה החמישית ללימודיו יתקבל הסטודנט ללימודי התואר השני במעמד סטודנט “מן המניין”.במידה ונותרה לו חובת הגשת עבודות בתואר הראשון יתקבל במעמד של סטודנט “על תנאי”. המעבר למעמד “מן המניין” יהיה לאחר השלמת כל חובות התואר הראשון.
  1. על הסטודנט להציג את אישור הזכאות לתואר הראשון עד תום הסמסטר הראשון של לימודי התואר השני ואת תעודת מקצוע בפיזיותרפיה מטעם משרד הבריאות עד תום הסמסטר הראשון של לימודי התואר השני כתנאי להמשך לימודיו.
  2. במהלך השנה החמישית ללימודיו ישלים הסטודנט את מכסת הקורסים מתכנית הלימודים של התואר השני, הנדרשת על-ידי החוג.
  3. השנה הששית תוקדש לכתיבת עבודת התזה
  4. עבודת התזה תוגש לשיפוט בתום השנה הששית, כולל חופשת הקיץ (ועד ה-15.07).
  5. משך הלימודים הכללי לתואר ראשון ושני במסלול המואץ במסלול עם כתיבת תזה יעמוד על שש שנים.
  6. לא תאושר הארכת לימודים במסלול מואץ לתואר שני.

אתר האוניברסיטה

מדור מלגות8