תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
לשיחה עם יועץ לימודים 1-800-300-032
תפריט ראשי של האתר

אופיר צומן

naama2

מנחים: פרופ' דנה יגיל, החוג לשירותי אנוש, אוניברסיטת חיפה

פרופ' מיכה פופר, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת חיפה

ד"ר צחי חייט, בית הספר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה 

 

תואר ראשון: משפטים LL.B  ו -B.A במנהל עסקים, המרכז הבינתחומי הרצליה

תואר שני: חינוך, האוניברסיטה הפתוחה

שם מחקר התזה: השפעת החזון והפרזנטציה של מנהל בית הספר על הכריזמה הנתפסת שלו בהנחיית פרופ' רונית בוגלר וד"ר אבנר כספי

שם עבודת הדוקטורט:

ייחוסים והדבקה רגשית לגבי דמות משפיעה ברשת חברתית אינטרנטית

תקציר עבודת הדוקטורט:

שאלת המחקר העומדת במוקד עבודה זו היא: כיצד נוצר למשתמש ברשת החברתית האינטרנטית (רח"א) ייחוס של "דמות משפיעה" וכיצד מופץ ייחוס זה בין חברי הרשת החברתית? 

סדרת מחקרים אמפיריים שבוצעו בשני העשורים האחרונים על רשתות חברתיות פיזיות (שאינן אינטרנטיות), מצאו השפעה משמעותית של הרשת החברתית על רגשות הפרטים החברים בה באמצעות תהליך של "הדבקה רגשית" emotional contagion, כלומר העברת רגשות בין חברי הרשת, בדומה לתהליך הפצה והדבקה של וירוס, דוגמת הקורונה. מחקרים מהשנים האחרונות מצאו שקיימת הדבקה רגשית גם ברשתות חברתיות באינטרנט, דוגמת פייסבוק וטוויטר, אולם הספרות בנושא זה עדיין בחיתוליה. עדיין לא מספיק ברור כיצד מתרחש תהליך ההדבקה הרגשית, מהם מאפייניו, מהו תפקיד הדמות המשפיעה בתהליך, ומהו תפקיד המושפעים בתהליך.

הרציונל למחקר על הדבקה רגשית ברח"א מבוסס על ההנחה לפיה קיימים הבדלים בין רשת חברתית פיזית לבין רשת חברתית אינטרנטית, למשל: באופי מערכות היחסים בין חברי הרשת החברתית, באופי ההשפעה והמנהיגות, במהירות הפצת המסרים, בהיקף החברים החשופים למסרים המופצים, במידת האנונימיות של חברי הרשת, בסוג המסרים המופצים בין החברים (מילוליים, ויזואליים, ועוד), ובסוג האינטראקציה בין חברי הרשת (תגובה כתובה, תגובת אימוג'י, שיתוף פוסטים, ועוד). מטרת המחקר היא להעמיק את הבנת  תהליכי ההדבקה הרגשית ברח"א ואת הקשר בינם לבין ייחוסי ההשפעה לדמות המשפיעה. המחקר יתבצע ברשת הפייסבוק וישתמש במתודולוגיה משולבת mixed method של מחקר איכותני בשילוב עם מחקר כמותי

 

פרסומים

‎Caspi, A., Bogler, R., & Tzuman, O. (2019). “Judging a Book by Its Cover”: The Dominance of Delivery Over Content When Perceiving Charisma. Group & Organization Management, 44(6), 1067-1098.‏