תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
תפריט ראשי של האתר

אור אטיאס

אורית רייטר

בוגרת תואר ראשון ותואר שני בחוג לשירותי אנוש

כיום: רכזת פרט (מקדמת תעסוקתית) בתכנית ממשלתית בשם 'תעסוקה שווה'

ספרי על עצמך

התחלתי תואר ראשון משולב של שירותי אנוש וחינוך מיוחד.

בשנה הראשונה של הלימודים הרגשתי חיבור גדול יותר ללימודים בשירותי אנוש ואף התחלתי לעבוד כעוזרת מחקר של פרופ' ריטה מנו, עיסוק שנמשך עד סוף התואר השני שלי ללימודים.

לקראת השנה השלישית בתואר הראשון, רציתי לרכוש ניסיון בתחום השירות, והתקבלתי לעבוד במכון מחקר כמנהלת שיווק דיגיטלי, שם רכשתי את הניסיון הראשון שלי בגיוס לקוחות תוך שימוש בכלים שקיבלתי בתואר.

לאחר סיום התואר הראשון החלטתי להמשיך לתואר שני בחוג לשירותי אנוש כיוון שהרגשתי כבר חלק בלתי נפרד מהחוג. תפקידי כעוזרת מחקר עזר לי גם לגבש את ההחלטה כי אני רוצה להמשיך במסלול של תזה (עבודת מחקר), גם כדי לפתוח בפניי אופציות תעסוקתיות באקדמיה. כחלק מהרצון שלי להשתלב באקדמיה, זכיתי לעבוד בחוג כעוזרת הוראה בקורסים המועברים לסטודנטים של תואר ראשון.

במקביל לכך, התקבלתי לעבודה בתכנית של הסוכנות היהודית בתור רכזת מתמחים מצפון אמריקה, שם הייתי צריכה לתאם בין כל מתמחה למעסיק הנכון. התפקיד כלל את הגיוס של אותם מעסיקים וליווי שלהם ושל המתמחים במשך כל זמן ההתמחות. בעבודה זו הצלחתי ליצור קשרים רבים עם מנהלים ולעבוד על יכולת הנטוורקינג שלי.

התואר השני התקיים פעם בשבוע, דבר שאפשר לי לפתח את עצמי מקצועית, היה מאוד מעניין ונתן לי המון כלים נוספים שעזרו לי להשתלב באותן עבודות. אותם כלים שיפרו את יכולת השיווק העצמי שלי, היכולת להבין את צרכי הלקוח ואת צרכי הארגון ולהבין עד כמה איכות השירות ואיכות ההון האנושי בארגון משפיע על הצלחתו.

בסוף השנה השנייה ללימודי התואר השני סיימתי במקביל גם את עבודת התזה שלי, אשר עד היום עוזרת לי רבות הן מבחינה מקצועית והן מבחינת היכולת להבין נתונים ולהעביר מסרים מורכבים בצורה המקצועית ביותר.

כיום, אני עובדת כרכזת פרט (מקדמת תעסוקתית) בתכנית ממשלתית בשם 'תעסוקה שווה' ובה אני מסייעת לאנשים עם מוגבלות בכך שאני מאמנת אותם לקראת שילוב מקסימלי ואיכותי בשוק העבודה הפתוח.

מה את מרגישה שהתואר נתן לך?

אין לי ספק כי במשך חמשת השנים בהן למדתי בחוג לשירותי אנוש, רכשתי ידע רב מקורסים מגוונים ומאוד מעודכנים לזמננו. השילוב בין מרצים מוכשרים וצוות חוג שתמיד פתוח עבור הסטודנטים, אפשרו לי להבין שבחרתי במקום הנכון ביותר בשבילי.  

שני התארים בחוג העניקו לי המון כלים מעשיים וגם תיאורטיים שלטעמי הפכו אותי לעובדת הרבה יותר מקצועית. אני מרגישה זאת בפידבקים שאני מקבלת, הן מהמשתתפים שלי והן מהקולגות ומההנהלה.

אם אלך אחורנית, גם בתחילת דרכי כאשר חיפשתי מקומות עבודה והתראיינתי, הרגשתי שהיכולת שלי לשווק את התואר שלי בשירותי אנוש אפשר לי להיות גמישה יותר בחיבור שלי לאותה עבודה. שכן, לא מדובר על תואר ספציפי במשאבי אנוש, אלא בתואר שמאפשר לי חיבור לכל עולם התעסוקה, השירות וההדרכה.

זיכרון אהוב מהתואר

הרגע שהצלחתי לסיים את עבודת המחקר שלי (התזה) ואף קיבלתי את ההערכה על כך.

עצות לסטודנטים עכשוויים

הגעתם למקום הנכון, כל ארגון בכל תחום שם בראש ובראשונה את הדגש על איכות השירות ואיכות ההון האנושי שמרכיב אותו. זה מה שאתם הולכים ללמוד במשך השנים הבאות. תגדילו ראש, קחו כל קורס ברצינות האפשרית ותפתחו את הראש. זה יגרום לכם להיות עובדים יצירתיים יותר ועם הרבה יותר יכולת גיוון בתפקיד בו תבחרו לעסוק בו בעתיד.