מידע לסטודנטים – ביה”ס לברה”צ – תואר שני – תשפ”ה
בבית הספר 7 תוכניות התמחות במסגרת הלימודים לתואר MPH- Master of Public Health*:
- אפידמיולוגיה
- ביואתיקה ובריאות הציבור
- ביוסטטיסטיקה
- בריאות סביבתית וגהות תעסוקתית
- מנהל מערכות בריאות
- פעילות גופנית מאמץ ובריאות
- קידום בריאות
*תחום ההתמחות יצוין על גבי תעודת המוסמך.
- בביה”ס תוכנית לימודים בניהול מערכות בריאות המעניקה תואר MHA – Master of Health Administration
- בביה”ס תוכנית לימודים בבריאות ציבור- תזונה, בריאות והתנהגות המעניקה תואר Master in Applied Nutrition, Health & Behavior (MAN) in Public Health
- בביה”ס תוכנית בינלאומית לתואר שני בבריאות הציבור המעניקה תואר MPH עם התמחות במנהל מערכות בריאות-HEALTH SYSTEMS ADMINISTRATION AND GLOBAL HEALTH LEADERSHIP
לבית הספר שני מסלולים:
מסלול א’ עם עבודת גמר מחקרית (תזה): כולל 36 שעות שבועיות סמסטריאליות, כתיבת סמינריון* אחד וביצוע עבודת גמר מחקרית (תיזה).
מסלול ב’ עם בחינת גמר/פרויקט גמר (ללא תזה): כולל 42 שעות שבועיות סמסטריאליות במסלול פרוייקט גמר, כתיבת שני סמינריונים* וכתיבת פרוייקט גמר בתוכניות קידום בריאות, תזונה בריאות והתנהגות, ביוסטטיסטיקה, ביואתיקה, אפידמיולוגיה, בריאות סביבתית וגהות תעסוקתית, פעילות גופנית מאמץ ובריאות.
בתוכניות מינהל מערכות בריאות וניהול מערכות בריאות יתקיים מבחן מסכם.
סטודנטים בעלי תואר ברפואה MD ו/או תואר שני נוסף יוכלו לקבל פטור אקדמי בהיקף של 6 שש”ס, בכפוף להצגת גיליון ציונים מלא בעת הרשמתם, במסלול ללא תיזה. בכל מקרה, היקף השעות לא יפחת מ-36 שש”ס לכל התואר במסלול זה.
*העבודות הסמינריוניות צריכות להיכתב במסגרת קורסי ההתמחות/תוכנית באופן אינדיבידואלי (עבודה ביחידים).
- סטודנטים שלומדים בתוכנית ללא תיזה ושוקלים לעבור למסלול עם תיזה, ראו את התנאים המופיעים בהמשך תחת הסעיף “תנאי מעבר משנה א’ לשנה ב’ למסלול עם תיזה” כתנאי מעבר מסלול, בנוסף למציאת מנחה. חובה ללמוד את הקורסים הבאים בשנה הראשונה ללימודים: ביוסטטיסטיקה מחקרי בסמסטר א’ וביוסטטיסטיקה למתקדמים בסמסטר ב’.
- הסטודנטים מחויבים במהלך הלימודים להשתתף בשני כנסים מדעים הקשורים לנושא התכנית שלהם ובאישור ראש התכנית. מתוך השניים, אחד לפחות חייב להיות כנס של בית הספר לבריאות הציבור ו/או כנס פקולטטי. הכנס השני צריך להיות קשור לנושא ההתמחות שלהם ובאישור ראש ההתמחות.
- כל סטודנט יהיה חייב להשתתף בהדרכת ספרייה, במסגרת הקורס כתיבה מדעית, ואשר בלעדיה, לא יותר לו לעלות לשנה ב’.
- במסלול א’ הכולל כתיבת עבודת תיזה קיימת חובת השתתפות בקורס “הדרכה לתיזה”.
- במסלול ב’ הכולל כתיבת פרוייקט גמר קיימת חובת השתתפות בקורס “הדרכה לעבודת גמר”*.
*למעט מינהל וניהול להם חובת השתתפות ב”הדרכה למבחן גמר” - בשנה א’ לומדים יום אחד בשבוע (יום ה’) בכל התוכניות/ התמחויות הלימוד.
- בשנה ב’ לומדים יום לימודים אחד (ד’ או ה’ לפי תוכנית הלימודים) בכל התוכניות/ התמחויות.
תנאי מעבר משנה לשנה
*השלמת כל תנאי המעבר ממעמד “על תנאי” למעמד “מן המניין” (עבור הסטודנטים הרלוונטיים).
מעבר לשנה שניה במסלול עם כתיבת עבודת גמר מחקרית (תיזה) מחייב:
- ממוצע ציונים של 85 לפחות בשלושת הקורסים הבאים: ביוסטטיסטיקה מחקרי, אפידמיולוגיה ושיטות מחקר א’ ואפידמיולוגיה ושיטות מחקר ב’.
- ממוצע 80 לפחות בכל קורסי שנה א’
- ציון של לפחות 70 בכל אחד מהקורסים בשנה א’.
- כדי להתחיל שנה ב’ במסלול מחקרי, יש להציג למרצה בקורס הדרכה לתיזה בשבוע הראשון של סמסטר א’, מסמך ובו אישור ראש תוכנית לימודים לנושא התיזה ולמנחה.
- סטודנטים שלא יעמדו בדרישות אלה יועברו למסלול לימודים ללא תיזה.
***במהלך הקורסים, בהם מוגשת עבודה/סמינריון כמטלת סיום, על פי שיקול המרצה וכן בסיום הגשת פרויקט הגמר/התיזה, תיתכן בחינה בעל פה, עפ”י דרישות המרצים.
סילבוסים – סמסטר א’ תשפ”ה
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר א’ – פרופ’ גלית וינשטיין, ד”ר רונית אלמוג
אפידמיולוגיה ושיטות מחקר – פרופ’ ליטל קינן בוקר
אתגרים ניהוליים וחברתיים בתחלואה כרונית
ביוסטטיסיטיקה א’ תזונה, קידום, פג ותעסוקתית – ד”ר גיל הררי
ביוסטטיסטיקה א’ למנהל, ניהול וביואתיקה – ד”ר גיל הררי
הדרכה לפרויקט גמר – ד”ר גפן קליינשטרן
הדרכה לתזה – פרופ’ גלית וינשטיין
הדרכה לתיזה– פרופ’ שרון שניטמן
הדרכה לתיזה וליווי סטטיסטי לתלמידי מחקר
הדרכה לפרויקט גמר (לתזונה בלבד) – ד”ר רוני אלרן-ברק
התנסות מעשית והדרכה לפרוייקט גמר
יסודות ויישומים של ניסויים קליניים
כאב כרוני: גישות חדשות למדידה וטיפול
מבוא לתכנות סטטיסטי וכתיבת דוח סטטיטי
מיומנויות טיפול תזונתי התנהגותי קצר טווח
מחשבות והתנהגויות אובדניות מבוא ונושאים מתקדמים
סביבות מקדמות בריאות ובנות קיימא
סדנת פעולה בניתוח מדיניות בריאות: מחקר, ניתוח והצגה
סמינר מחקר לדוקטורנטים- חלק א’
שימוש באמצעי בידור- חינוך לצורך העברת מסרים בריאותיים
תאוריות ומודלים המתארים התנהגות בריאותית
סילבוסים – סמסטר ב’ תשפ”ה
אוכלוסיות מיוחדות: בריאות הצבא והאוכלוסייה הערבית
אוריינות בריאותית וקידום בריאות
אי שוויון בבריאות- המציאות אל מול האתגרים הניהוליים בהדבקת הפערים
הבנת מנגנונים בהשמנה ובקרת משקל כשיקול בפיתוח תכניות התערבות
החלמה מכאב כרוני ותקשורת מטפל-מטופל- סדנה למטפלים
הסדרה משפטית של קבלת החלטות בטיפול
התנסות מעשית והדרכה לפרויקט גמר- ניירות עמדה
התמכרות מנקודת מבט של בריאות הציבור
יישומי טיפול קוגניטיבי התנהגותי
יישומים בקידום בריאות מהלכה למעשה
יסודות הניהול- מבוא, תיאוריה ודילמות במערכת הבריאות
למידת מכונה: יישום בתחום הבריאות
מושגי יסוד ומתודולוגיות בקידום בריאות
מחלות מדבקות מיוחדות- שחפת, איידס וקוביד 19
סוגיות מתקדמות בהשמנה לדיאטניות
ערביי ישראל: היבטים חברתיים- בריאותיים
סמינר מחקר לדוקטורנטים- חלק ב’
סילבוסים – סמסטר קיץ תשפ”ה
אינפורמטיקה רפואית
הטיפול הקבוצתי
הנחיות לכותבי תיזה לתואר שני – בעברית
תקנון הרשות ללימודים מתקדמים
ועדת האתיקה הפקולטטית להערכת מחקרים עם בני אדם
נושאים ומנחים לתיזה
ארכיון מאגר תיזות
רישום ומערכת:
- מכתב לסטודנטים – רישום אינטרנטי למערכת הלימודים
- הנחיות רישום לקורסים
- זמנים לשינוי מערכת לאחר רישום
- הנחיות להוצאת תדפיס מערכת שיעורים דרך פורטל הסטודנטים
עבודות בביה”ס לבריאות הציבור:
- מועדי עבודות להגשה בביה”ס לבריאות הציבור
- הנחיות לכתיבת פרויקט גמר
- הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית
תקנונים ונהלים:
- לוח שנה אקדמי שנה”ל תשפ”ה
- תקנון תואר שני
- שנתון
- איגרת לסטודנטים
שירותים נוספים לסטודנטים: