תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
לשיחה עם יועץ לימודים 1-800-300-032
תפריט ראשי של האתר

"אוניברסיטת חיפה גרמה לי להתאהב בריפוי בעיסוק"

אנחנו מזמינים אתכם/ן לקרוא כתבה שפורסמה אודות הלימודים בחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה ב"ניוז חיפה והקריות" בקישור הבא:

:https://newshaifakrayot.net/?p=132721

 

"אוניברסיטת חיפה גרמה לי להתאהב בריפוי בעיסוק"

מהפכת ה-'מולטיברסיטה' של אוניברסיטת חיפה כבר כאן: הפעם מספרים הסטודנטים על המולטי תואר הנכסף בחוג לריפוי בעיסוק.

שיר כרפיספורסם ב: 31/03/19 , 3:35This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

במסגרת מהפכת ה-'מולטיברסיטה' של אוניברסיטת חיפה, הכירו את המולטי תואר בחוג לריפוי בעיסוק: תכנית תלת מימדית (תיאוריה, פרקטיקה והתנסויות).

מאחורי התכנית החדשנית של אוניברסיטת חיפה, עומדת התפיסה שכדי להכין את הסטודנטים של היום למקצועות העתיד, יש לתת להם הכשרה מגוונת ומעודכנת.

שיטת המולטיברסיטה מורכבת מ- 3 רכיבים מרכזיים: קורסי העשרה לעולם החדש, הענקת ידע משולב ורב תחומי תוך הקניית כלים יישומיים.

במסגרת הרכיב של הקניית כלים יישומים, הסטודנטים מתנסים בשטח וצוברים קשרים עם מקומות עבודה, דבר שמהווה עבורם יתרון מובהק בצאתם לשוק התעסוקה.

 החוג לריפוי בעיסוק בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה, הוא אחד החוגים המבוקשים כיום באוניברסיטת חיפה:

ריפוי בעיסוק הוא אחד ממקצועות הבריאות. כמקצוע בינתחומי הוא שואב מידע ממדעי הרפואה, ממדעי החברה וממדע העיסוק.

הפעילות המקצועית של המרפאים בעיסוק כוללת: אבחון, הערכה, טיפול, שיקום, חינוך, ייעוץ, מניעה ומחקר, במטרה לאפשר לאנשים להשתתף בעיסוקים החשובים להם, במיוחד כאשר תפקודם פגוע, מסיבה כלשהי.

תכנית הלימודים משלבת לימודים תאורטיים ומעשיים ממדעי החברה וההתנהגות, ממדעי הרפואה ומריפוי בעיסוק. 

בנוסף ללימודים באוניברסיטה, מתקיימות הכשרות מעשיות במסגרות הקליניות השונות של המקצוע.

הלימודים בתחום מדעי החברה וההתנהגות מכוונים להבנת תהליכי התפתחות תקינה ולקויה בתחום הקוגניטיבי, הרגשי והחברתי. התכנית מאפשרת למצטיינים/ות- מסלול ישיר לתואר מוסמך עם תזה.

הלימודים בתחום מדעי הרפואה מכוונים להבנת מבנה הגוף ולהבנת תהליכים פיזיולוגיים ונפשיים של בריאות וחולי,

והלימודים בתחום הריפוי בעיסוק מכוונים להבנה ויישום של הידע התאורטי והמעשי בתהליכי אבחון, טיפול ומניעה, להגברת ההשתתפות בכל תחומי החיים.

בתום הלימודים נפתחות אפשרויות רבות לעבודה, במוסדות שונים ומול מגוון אוכלוסיות.

ניצן קופל, סטודנטית שנה ג' לריפוי בעיסוק, רק אחרי תואר ראשון בתחום אחר, הבינה שריפוי בעיסוק זה התחום שמתאים לה:

"יש לי תואר ראשון קודם במדעי ההתנהגות. הייתי בחופשת לידה עם בתי הבכורה והחלטתי שאני רוצה לשנות כיוון".

"ככל שהתעניינתי וחקרתי באינטרנט על תחומים אחרים ממש התאהבתי בתחום הריפוי בעיסוק, והבנתי שזה מה שחיפשתי.

שמעתי על אוניברסיטת חיפה המון דברים טובים, והיא גם קרובה לי מבחינה גאוגרפית, אז החלטתי ללכת על זה".

"הפרקטיקה בתואר יעילה מאוד ומתחילה כבר בשנה הראשונה כהתנסות בקהילה, וזו ממש רק טעימה.

בשנה השנייה יש יום בשבוע לתקופה מסוימת, ובשנה השלישית והרביעית הסטודנטים יוצאים לתקופות הכשרה שבכל יום הולכים למסגרת כלשהי.

יש מדריכה שמלווה את הסטודנט בכל התהליך, ואפשר ממש לעשות טיפולים תחת השגחה".

"מסגרות ההכשרה מאוד מגוונות ומאוד יעילות. אנחנו לומדים בשטח את כל התאוריה שאנחנו לומדים בכיתה, ודרך ההתנסות הסטודנט יכול ללמוד על עצמו את נקודות החוזקה והחולשה שלו.

אני מאוד מרוצה ומרגישה שמצאתי את מה שאני טובה בו והוא טוב לי".

הודיה בן סימון, סטודנטית שנה ג' לתואר ראשון בריפוי בעיסוק מספרת על האהבה שלה למקצוע:

"חיפשתי היכן ללמוד ואיזה מקצוע, והייתי רשומה בכלל למקצוע אחר במוסד לימודים אחר.

יצא לי לשוחח עם אחות של חברה טובה שלמדה ריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה, וממה ששמעתי החלטתי לשנות את הכיוון וללכת על זה.

ממש במזל ההרשמה עדיין הייתה פתוחה וזכיתי להירשם".

"כבר מהשנה הראשונה מנסים לזמן לנו כמה שיותר התנסויות ולחשוף אותנו לאוכלוסיות מגוונות, ואני יודעת שאין את זה בכל מקום.

יש לנו בהכשרה תחומים שונים ואנחנו מקבלים ליווי לכל אורך הדרך".

"כל זה עוזר לחבר את הידע התאורטי לשטח. בריפוי בעיסוק יש הכשרה בכל אחת מהשנים החל משנה ב'.

אני מרגישה שזה נותן לנו את התשתית וחושף אותנו לכל מיני כיוונים".

"המשפט שאני תמיד אומרת זה שאני לומדת להתאהב בריפוי בעיסוק בכל פעם מחדש, והאוניברסיטה היא קרקע מאוד טובה לזה".