תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
תפריט ראשי של האתר

תחומי המחקר

פרופ' אטיאס יוסי

בעיות שמיעה ונוירופיזיולוגיה של מערכת השמיעה

ד"ר בירן מיכל

אפזיה, מודלים לתיהלוך שפה, שליפה לקסיקאלית, מידע לקסיקאלי-תחבירי

אני קלינאית תקשורת, עובדת עם מטופלים עם אפזיה. תחומי המחקר שלי עוסקים בתהליכי עיבוד שפתיים ובליקויים שונים בהם. סוגי המידע והתהליכים השפתיים המרכזיים שאותם אני חוקרת הם שליפה לקסיקאלית, מידע לקסיקאלי-תחבירי, תחביר וקריאה. אני חוקרת תהליכים אלה באפזיה, וכן אצל ילדים עם התפתחות שפה תקינה ועם ליקוי שפתי התפתחותי. הרציונל העומד בבסיס המחקרים הוא שבחינת המידע הנגיש לנבדקים ניתן ללמוד על אופן תיהלוך השפה התקין ולאפיין ליקויים שונים בתהליך.

ד"ר בנאי קרן

תפיסה, קוגניציה ולמידה במערכת השמיעה

המחקר שלי עוסק בשאלות הבאות: כיצד משפיעים גורמים תפיסתיים וקוגניטיביים על למידה במערכת השמיעה? כיצד ניתן להשתמש בפרדיגמות מתחום הלמידה לטיפול ושיקום? כיצד תורמות יכולות תפיסתיות וקוגניטיביות להתפתחות שפה ורכישת יכולות קריאה מוקדמות?
 אני חוקרת ילדים בגיל הגן, מבוגרים ואנשים עם לקויות שפה, קריאה ושמיעה תוך שימוש בשיטות התנהגותיות ואלקטרו-פיזיולוגיות.

פרופ' יפעת רחל

רכישה תקינה של שפת אם, בעיות ברכישת שפה ותקשורת (אוטיזם), השיח הטיפולי, השיח הפדגוגי

פרופ' מאיר עירית 

בלשנות תיאורטית, בלשנות של שפת הסימנים, בלשנות עברית

המחקר שלי מתמקד בשאלות הבאות: מהן התכונות המייחדות שפה אנושית, ללא תלות בערוץ הפיזי שבו השפה מועברת? כיצד נולדות ומתפתחות שפות? מהם יחסי הגומלין שבין שפה לקהילה המשתמשת בשפה זו? כדי לנסות להתחיל לענות על שאלות אלו, אני חוקרת שני סוגים של שפות: שפות מדוברות (עברית) ושפות הסימנים של קהילות חירשים. אני מתעניינת במבנה הלשוני ובשינויים ששפות אלו עוברות.

ד"ר נובוגרודסקי רמה

התפתחות שפה תקינה והתפתחות שפה לא תקינה

שאלות המחקר בוחנות את ההנחה שרכיבי השפה השונים יכולים להיפגע באוכלוסיות קליניות שונות, אולם רכיבים אלה ממשיכים לתקשר ביניהם. אוכלוסיות המחקר מוגוונת והן כוללות: ילדים עם התפתחות שפה תקינה, ילדים עם ליקוי שפה התפתחותי, ילדים עם אוטיזם, ילדים עם ליקוי שמיעה, ילדים חרשים מסמנים, ופעוטות מאומצים הרוכשים שפה חדשה. חקר תהליכי התפתחות שפה באוכלוסיות אלה מאפשר מבט השוואתי על תהליך רכישת שפה אצל ילדים.

ד"ר ניר ברכה

התפתחות שפה מוקדמת, התפתחות שפה מאוחרת, ניתוח שיח, תחביר

ד"ר שמש רפי

אודיולוגיה, אבחון ושיקום בעיות שמיעה

ד"ר תמר דגני

שפה וקוגניציה דו-לשוניות, למידת שפה שניה ושפה זרה, יחסי הגומלין וההשפעות ההדדיותת בין שפה ראשונה ושניה, למידת מילים ומשמעותן  תנועות עיניים בקריאה.

ד"ר לימור לביא

אודיולוגיה גריאטרית, סינון שמיעה בקרב ילדים

תחום המחקר העיקרי שלי הוא אודיולוגיה גריאטרית. אני חוקרת את הפלסטיות של מערכת העצבים האודיטורית בקשישים לאחר שימוש במכשירי שמיעה, ואת ההשפעה של אימוני שמיעה במהלך תקופת ההסתגלות למכשירים. אני מחפשת במחקריי עדויות להשפעות לא שמיעתיות של שיקום שמיעה (עם מכשירי שמיעה) בקרב קשישים - על מיומנויות קוגניטיביות ועל תחושת רווחה חברתית, על יציבה והליכה, ועל ביצוע מטלות כפולות. נוסף על כך אני חוקרת תפיסת דיבור בצעירים ובקשישים, במיוחד בתנאי האזנה מורכבים, תפיסת דיבור בגילאי הביניים והשפעה של אימון שמיעתי על תפיסת דיבור. 

תחום המחקר השני שלי הוא סינון שמיעה בקרב ילדים. המחקר עוסק בבחינת פרמטרים שונים שמשפיעים על התוצאות במבחני הסינון, וכן בהשוואה בין שיטות סינון שמיעה שונות כדי לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר לסינון שמיעה במונחים של סגוליות ושל רגישות.