תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
תפריט ראשי של האתר

קורס הדרכה

קורס הדרכה למדריכי סטודנטים

הפרעות בתקשורת הינו תחום דעת ומקצוע שלא ניתן ללמוד בלמידה פורמלית ותיאורטית בלבד. הלמידה מלווה בתהליך הכשרה, הכולל התנסויות קליניות. על מנת שההתנסות הקלינית אכן תהפוך ללמידה משמעותית עבור הסטודנטים, היא חייבת להיות מלווה בהדרכה מקצועית. היחידה לחינוך ולהכשרה קלינית מכשירה קלינאי תקשורת במסגרת קורס מדריכים  קליניים.
המדריכות והמדריכים הנבחרים מקרב מערך קלינאי התקשורת, רובם ככולם הינם בעלי מקצוע מנוסים. החוג מקנה חשיבות רבה בהכשרת המדריכים ושואף לכך שבעתיד יופנו הסטודנטים רק לקלינאי/ות תקשורת שעברו קורס הדרכה.

מטרת הקורס הינה לקדם ולשפר את כישורי ההדרכה של קלינאי/ות תקשורת העוסקים/ות בהדרכה או מתעתדים לעסוק בהדרכה.  הקורס מועבר במתכונת סדנאית המלווה בהרצאות, תרגולים והתנסויות של הדרכת עמיתים.

תכני הקורס כוללים דיון בגישות הדרכה שונות, חידוד מרכיבי תפקידי המדריך, רכישת "ארגז כלים" רלוונטי למדריך כגון: עריכת חוזה, טיפול בהתנגדות, בניית "ברית הדרכתית", פיתוח חשיבה רפלקטיבית, ניהול קונפליקטים במהלך ההדרכה, ותהליכי משוב.

הקורס בשנת תשע"ח, יחל ב 13.4.18 ויכלול שמונה מפגשים. הקורס יתקיים בימי שישי בשעות הבוקר 8:30-13:30 (שש שעות אקדמיות בכל פגישה- 48 שעות). הקורס יכלול תרגילים ודיונים מתוקשבים (12 שעות)  והגשת עבודה מסכמת עליה ינתן ציון כך שסך הקורס יכלול 60 שעות.

עלות:

עלות הקורס הינה 600 ₪.
מועמד שיתחייב להדרכה בשתי תקופות הדרכה, שני סטודנטים בכל תקופה, יהנה מהנחה של 400 ₪ וישלם רק דמי הרשמה בסך 200 ₪.
את התשלום יש לשלוח בשתי המחאות: 200 ₪ ל 1.10.17 והמחאה נוספת בסך 400 ₪ ל 1.3.18
ההמחאות לפקודת "אוניברסיטת חיפה"
כתובתנו: החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת חיפה, שד' אבא חושי 199 הר הכרמל, חיפה.

תנאי קבלה:

- חמש שנות ותק מקצועי לפחות.

- מילוי שאלון למועמד ושליחתו בצירוף רשיון של משרד הבריאות בדוא"ל  ל -This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. לא יאוחר מ 1.10.17

- מבנה הקורס הינו סדנאי ולכן מוגבל במספר המשתתפים, לא כל הנרשמים יוכלו להתקבל למחזור הנוכחי.

סיום הקורס בהצלחה וקבלת תעודת "מדריך קליני להדרכת סטודנטים" מותנה ב:

- נוכחות חובה (תתאפשר היעדרות של עד 20% בכפוף להצגת אישור רפואי)
דף נוכחות יועבר ב 08:30 בבוקר, במהלך היום ובסיומו.

- דוא"ל Gmail פעיל והרשמה לפורום הקבוצתי

- עמידה בכל המטלות והשתתפות פעילה בפורום.

על פי "נוהל אישור השתלמויות במסלול אישי לעובדי הוראה" המעוניינים בהכרה של הקורס לגמול במסגרת מסלול אישי, יפנו ישירות לפיקוח על התפתחות מקצועית טרם תחילת הקורס.

המרכזת האקדמית של הקורס: גב' דבי קסטל

המרכזת המנהלית של הקורס: גב' שירלי טל כהן

 המרצות בקורס:

ד"ר נעמה שחר:  קלינאית תקשורת, מנחת קבוצות חברת ועד האגודה הישראלית של קלינאיות התקשורת בישראל.

גב' אדית וגנר: קלינאית תקשורת, מדריכה מוסמכת, M.A ייעוץ לחינוך מיוחד, מדריכת צוותים רב מקצועיים במשרד החינוך, קליניקה פרטית ו"דרך קבוצה" – סדנאות והשתלמויות בעבודה טיפולית בקבוצות ילדים.

ד"ר מיכל נס אל: פסיכולוגית, תואר שני בפסיכולוגיה יעוצית-תעסוקתית, תואר שלישי במדעי ההתנהגות. עוסקת ביעוץ אישי וזוגי, יועצת ארגונית ומנחת סדנאות.

פרופ' רחל יפעת: ראשת החוג להפרעות התקשורת אוניברסיטת חיפה.

גב' דבי קסטל: ראשת היחידה לחינוך והכשרה קלינית אוניברסיטת חיפה, וצוות היחידה להכשרה קלינית.

** חנייה תתאפשר רק בחניונים שמחוץ לקמפוס, אנו ממליצים להגיע בתחבורה ציבורית.

תאריך מפגש

המרצה

תכנים

13.04.18

ד"ר נעמה שחר

ארגון פגישת הדרכה – :setting תפקיד המדריך הקליני, עקרונות בתהליכי למידה של מבוגרים, מבנה שיחת הדרכה – תכנון ושלבים של שיחת ההדרכה, זיהוי קשיים, גיבוש חוזה הדרכה

20.04.18

ד"ר נעמה שחר

מודלים בהדרכה זיהוי מודל הדרכה אישי, 'המדריך במרכז' מול 'הסטודנט במרכז', מחקר פעולה ותהליכים רפלקטיביים, תיעוד.

27.04.18

גב' אדית וגנר

יחסי גומלין בין תוכן לתהליך בתחום של הפרעות בתקשורת

04.05.18

ד"ר מיכל נס אל

”סולמות ומבוכים בהערכה קלינית": תהליכים בין-אישיים ותוך-אישיים במהלך ההדרכה. זיהוי אזורי המשגה שלי כמדריך, אבני נגף שכיחות במשולש היחסים הנוצר בין המדריך, המודרך והמטופל. התמודדות עם התנגדות ומצבי קונפליקט וקושי מול סטודנטים.

11.05.18

גב' אדית וגנר

יחסי גומלין בין תוכן לתהליך בהדרכת קלינאי תקשורת (המשך)
ניתוח של שיחות הדרכה תוך התייחסות לתוכן ותהליך

18.05.18

ד"ר מיכל נס אל

הרחבת ארגז הכלים המקצועי העומד לרשות המדריך כקלינאי וכחונך.
סוגיות בהתמודדויות יום-יומיות הקשורות לתהליך החניכה.
מיומנויות חניכה, דרכי מתן משוב והערכה לסטודנט וסיוע בקשיים שחווה הסטודנט מול המטופל ומשפחתו

25.04.18

פרופ' רחל יפעת

אתיקה בהדרכה

01.06.18

גב' דבי קסטל-
ראש היחידה להכשרה קלינית וצוות היחידה הקלינית

מודל ההדרכה הקלינית של היחידה: תיאוריה ומעשה. היכרות עם הדרישות מהמודרך ומהמדריך במהלך ההדרכה. הערכה ומשוב במהלך ובסיום תהליך ההדרכה.